Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Дошкільний навчальний заклад № 39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської області

П'ЯТНИЦЯ 14.12.СНІДАНОК:Суп молочний з манними кльоцками, булка з маслом і тв.сиром, какао з молоком ОБІД: Суп з м'ясними фрикадельками, хліб, рулет м'ясний, картопляне пюре з маслом, огірок консервований, лимонний напій ПОЛУДЕНОК:Кавовий напій з молоком, булка з вишневим повидлом ВЕЧЕРЯ:Риба запечена, макарони з маслом, томати мариновані, хліб, чай
image_pdfimage_print

       Конспект

інтегрованого заняття

з гендерного виховання

для дітей  середньої  групи

                                 «Я – хлопчик. Я – дівчинка».

 

Вихователь вищої категорії,

«вихователь – методист»

Молнар Л. В.

Мета заняття: Поглиблювати знання дітей про світ, характерний для дівчаток та хлопчиків. Провести спрощену статево – рольову ідентифікацію.  Вчити дітей бачити зовнішню подібність і відмінність між хлопчиками та дівчатками; формувати адекватне уявлення про власну статеву приналежність; закріпити знання про коло захоплень, інтересів та розмаїття видів діяльності дітей в залежності від статі; формувати уявлення про залежність імені людини від його статевої приналежності; активізувати словник дітей: одяг (чоловічий і жіночий), імена людей (чоловічі та жіночі). Розвивати зорове сприймання; творчу уяву, комунікативне мовлення. Збагачувати поняття вихованців про відмінне та схоже, типове для зовнішності, захоплень, діяльності дітей різної статевої належності.  Підтримувати позитивне ставлення до сумісної рухової діяльності.  Підвищувати самооцінку, позитивне прийняття дитиною себе. Виховувати у малят приязність, доброзичливість, дружні почуття стосовно одне одного.

Матеріал: дві емблеми із зображенням хлопчика і дівчинки; магнітні картинки із зображенням роздягнутих хлопчика і дівчинки та зображення одягу для дівчинки і хлопчика; коробка з іграшками для хлопчиків і дівчаток  (на розсуд вихователя);  іграшки – лялька, м’яч; три ватмани із зображенням дівчинки, хлопчика та дівчинки і хлопчика; картинки із зображенням видів діяльності, інтересів та захоплень дівчат, хлопців та спільної діяльності хлопчиків і дівчат; призики – квіточки на магнітах; клей, серветки; хусточка для зав’язування очей.

Хід заняття:

Привітання: – Станемо разом ми у коло.

Скільки друзів, глянь навколо.

Всі веселі та кмітливі,

Всі розумні і красиві.

Є і мужні і тендітні –

Усі добрі і привітні.

Міцно за руки візьмемося

Один одному посміхнемося!

Вихователь: – Давайте познайомимося з нашими гостями, але    спочатку відгадайте загадку.

Всі хочуть, як народиться дитина,

Щоб я було красиве і дзвінке,

Бо носить все життя мене людина.

Тож відгадайте, що я таке? (ім’я)

Вихователь підходить до дітей, лагідно торкається рукою дитячих голівок, водночас промовляє віршовані рядки.

Як маленьке немовля

У світ двері відчиня,

То дарують йому слово.

Слово — це його ім’я.

Підростає немовля

Чи дівчисько, чи хлоп’я,

Разом з ним іде це слово,

Слово це — його ім’я.

Кожен дружить із цим словом

Протягом всього життя,

І воно для всіх чудове,

Слово це — наше ім’я.

Вихователь:

У коло дружнє всі вставаймо,

Гру цікаву починаймо!

Хто лічилку гарну знає,

Хай її нам промовляє.

Дитина:

Раз, два, три, чотири, п’ять —

Став я друзів рахувать:

Вітя, Леся та Андрійко,

Три Оленки і Максимко.

В мене друзів стільки всіх,

Що злічити й годі їх!

Вихователь:

Полічити ти не можеш?

Зараз діти допоможуть.

Кожен хай, усім на диво,

Своє ім’я назве красиво.

Гра «Назви  своє ім’я»

Вихователь: – Я зараз буду називати імена, а ви визначите кому вони належать (називає імена хлопчиків, потім дівчаток).

Пограємося у гру «Хто спритніший?» (дівчата і хлопчики по команді сідають на стільчики по різні боки напроти один одного).

А зараз перевіримо, хто з вас уважніший.

Дидактична гра «Що зайве?» (називаються імена дівчат, серед яких одне ім’я хлопчика і навпаки)

На дошці зображення дівчинки і хлопчика. Вихователь пропонує придумати для них імена.

Вихователь: – Подивіться уважно один на одного. Чим відрізняються хлопчики від дівчаток і дівчатка від хлопчиків? Як ми здогадуємося, хто перед нами – дівчинка чи хлопчик?

Дидактична гра – змагання «Дівчинка яка? Хлопчик який?» (дівчата і хлопчики по черзі називають відповідні якості)

Вихователь: – А ще нам потрібно допомогти підібрати одяг для дівчинки і хлопчика.

Дидактична гра «Одягни дівчинку і хлопчика»

Дидактична гра «Впізнай, хто це?» (дитині зав’язують хусткою очі і вона на дотик повинна визначити, хто перед нею)

Гра – рухавка «Плескаємо та тупаємо» (вихователь називає різні заняття; якщо названа діяльність подобається хлопчикам – вони тупають, якщо дівчатам – вони плескають)

– Хто полюбляє грати у футбол?

– Хто полюбляє грати лялькою?

– Кому подобається ремонтувати машинки?

– Кому подобається носити прикраси?

– Хто полюбляє прибирати свої іграшки?

– Хто полюбляє дивитись мультфільми?

– Носити бантики на волоссі?

– Хто полюбляє заплітати косички?

– А кому потрібні боксерські рукавички?

Дидактична гра «Що робить дівчинка? Що робить хлопчик?» (почергово дівчата і хлопчики імітують властиву для них діяльність; протилежна команда відгадує)

Фізкультхвилинка «Хлопчики-дівчатка»

Вихователь читає віршовані рядки, малята згаданої статі викону­ють рухові дії відповідно до тексту, діти іншої статі в цей час рит­мічно плескають у долоньки.

Діти стають у коло (хлопчик, дівчинка, хлопчик, дівчинка), бе­руться за руки і похитують ними вгору-вниз.

Різні в групі в нас малята,

Є — дівчатка, є — хлоп’ята.

(Названі малюки показують на себе, поклавши долоні на груди.)

Всі дівчатка ой гарненькі,

Наче лялечки маленькі.

(Дівчатка обертаються навколо себе, імітуючи «ходьбу ляль­ки» (руки та ноги прямі.)

Спритні й сильні всі хлоп’ята,

(Хлопчики розводять у сторони руки і згинають їх у ліктях, стискаючи в кулачки.)

Адже хлопці — козачата.

(Хлопчики марширують на місці.)

Дівча кіски заплітає,

(Дівчатка імітують процес заплітання коси.).

Хлопчик — той футбол ганяє,

(Хлопці зображують буцання м’яча ногами.)

Дівча вчиться вишивати,

(Дівчатка присідають і зображують працю з голкою.)

Хлоп’я — цвяхи забивати…

(Хлопчики імітують трудові дії з молотком.)

Та вдається нам дружити,

Бо у нас всі — славні діти!

 

Вихователь: – У мене є коробка у яку наші хлопчик і дівчинка поскладали свої речі. Речі переплуталися. Необхідно допомогти розібрати речі і повернути їх господарям.

Дидактична гра « Чиї це речі?»

Вихователь: – Як ви думаєте, хто кращий: хлопчики чи дівчатка? Чому?

  • Що було б, якби на світі не стало хлопчиків? А дівчат?
  • Отже, ми не можемо існувати одне без одного. Ми дуже один одному потрібні. Тому ми всі дружно живемо разом, граємося, займаємося, поважаємо і любимо один одного.

Рухлива гра «Знайди пару» (хлопчик – дівчинка)

Етюд «Друзі»

Вихователь: Покажемо, які ми дружні !

Діти стають парами, обличчям одне до одного.

Я — твій друг! (Показують на себе.)

Ти — мій друг! (Показують на друга.)

Всі навколо — друзі! (Розводять руками.)

Це мій носик, (Торкаються своїх носиків.)

Це твій носик, (Легенько торкаються носика друга.)

Плеснемо в долоні. (Плескають у долоньки.)

Мої щічки, (Погладжують свої щічки.) .

Твої щічки, (Легенько гладять щічки друга.)

Рівні та гладенькі!

Я — твій друг! (Показують на себе.)

Ти — мій друг! (Показують на друга.)

Друзі веселенькі! (Обіймаються.)

 

Вправа-колаж «Світ хлопчиків. Світ дівчаток»

– Діти, зараз ми  поділимось на три команди. Кожна команда отримає набір картинок. Перша команда створить колаж «Світ хлопчиків», друга – «Світ дівчаток», третя – «Світ хлопчиків і дівчаток» ( Діти виконують завдання).

Коментарі Вимкнено до Конспект заняття “Я-хлопчик. Я-дівчинка”