План проведення
1.Презентація “Спілкування педагогів з батьками вихованців”
Вихователь-методист Машкара М.М.
2.Тренінг “ Способи виходу з конфліктних ситуацій у роботі з батьками.”
Вихователь-методист Машкара М.М.
Практичний психолог Молнар Л.В.
3.Ознайомлення з матеріалами діагностики.
Способи виходу з конфлікту.
Практичний психолог Молнар Л.В.
Презентація Семінар-тренінг Вчимося розуміти один одного
Презентація Конфлікти Педагог-батьки
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ ІНТЕРАКТИВНИЙ СЕМІНАР-ТРЕНІНГ “Учимося розуміти один одного” \ Слайд №1\
Матеріал :
-заставка сонечко слайд №15
Кольорові стрічки для сонечка
Мультимедіа та презентації.
План проведення: слайд №2
1.Презентація “Спілкування педагогів з батьками вихованців”
Вихователь-методист Машкара М.М. 10 хв.
2.Тренінг “ Способи виходу з конфліктних ситуацій у роботі з батьками.” 40 їхв.
Вихователь-методист Машкара М.М.
Практичний психолог Молнар Л.В.
- Ознайомлення з матеріалом діагностики. 5 хв. Практичний психолог Молнар Л.В.
Мета : слайд №3
– надати педагогам інформацію про правила дипломатичного спілкування з батьками вихованців;
– сприяти формуванню компетентності вихователів із конфліктології;
– розглянути причини виникнення конфліктів між педагогами та батьками, шляхи їх подолання;
– забезпечити активну участь в інтерактивному семінарі кожного його учасника шляхом роботи в групі.
Презентація « Спілкування педагога з батьками вихованців»
Хід тренінгу слайд № 4
- Правила в групі 2хв
- Вправа «Подаруй собі настрій» 3хв
- Вправа «Хто ця маска» 10хв.
- Теоретичне обгрунтування конфліктів у системі «педагог- батьки» 5хв
- Вправа « Яблуко і черв’ячок» робота в групі 10хв
- Гра – інсценізація « Як поступити?» 8хв
- Висновок 3хв
- Рефлексія ІГРОВА ВПРАВА «ЗАСВІТИЛО СОНЕЧКО» 5хв
1.Правила в групі :слайд № 5
2.Вправа «Подаруй собі настрій»
Мета :підтримання позитивного емоційного контакту між учасниками семінару)
3.Вправа «Хто ця маска» 10хв. Слайд № 6 для цього на групи за порами року. На 4 групи
Мета : розвивати вміння програвати та впізнавати обрану «маску».
Пропонується розіграти образи батьків:
- «Сорочка – хлопець» \рубаха-парень\,
- « Завжди незадоволений»,
- «Сумнівається»,
- « Цікавиться»
Тренер роздає «образи батьків».\ не називати вголос\. Команда
зображує дану «Маску» інші педагоги озвучують. На підготовку \3хв\. Програвання образу – 7 хв.
Часто в роботі вихователя складається конфліктна ситуація.
І вихователь повинен знати механізми застосування психологічного регулювання й розв’язання конфліктних ситуацій.
З даним питанням вас ознайомить практичний психолог.
Конфлікти в системі “ педагог – батьки”
4..Теоретичне обгрунтування конфліктів у системі «педагог- батьки» 5 хв. Проводить психолог
Слайд № 8-11
- Стратегії розв’язання конфліктів. 3хв.
\ за Кеннет Томасом \ слайд №12
Продовжуємо наш тренінг
6.Вправа « Яблуко і черв’ячок» робота в групі
Слайд № 13
Методист \ м’яко й спокійно\ Сядьте зручно, заплющіть очі й уявіть на хвилинку, ніби ви- яблуко . Спіле,соковите гарне, ароматне, наливне яблуко, яке мальовничо висить на гілочці.
Усі милуються вами, захоплюються. Раптом, де й узявся черв’як і каже: « Зараз я тебе буду їсти!». Що ви відповісте черв’якові?
Розплющіть очі і запишіть кожен свою відповідь на аркуші паперу.
А тепер по черзі зачитайте її.
Психолог разом з учасниками визначає до якої стратегії відноситься відповідь.
7.Гра – інсценізація « Як поступити?» слайд № 14
8хв поділ групи на підгрупи за назвами пальців руки 5 груп.
Кожна команда придумує конфліктну ситуацію « вихователь – батько», записує на аркуші паперу \ 2 хв\ після чого за годинниковою стрілкою команди обмінюються ситуаціями.
Завдання до команд.:
1.Програти дану ситуацію
2.Знайти вихід з ситуації \ мама пред’являє претензію, вихователь знаходить вихід\
8. Підсумок. 3хв
Притча про розуміння Олена Раянова
Одного разу до мудреця з далекої країни прийшли гарні молодиці.
– Мудрець, ми чули, що ти даєш усім мудрі поради, виводиш на правильний шлях, відкриваєш істину. Допоможи й нам!
Старше покоління в нашому поселенні перестало нас розуміти, з ними дуже важко жити.
Як нам бути далі, що нам робити?
Мудрець подивився на них і запитав:
– А на якій мові ви говорите?
– Наше молоде покоління говорить тарабарською.
– А ваші старші наставниці?
Задумалися молодиці й зізналися:
– А ми не знаємо, ми в них не запитували.
Мудрець і відповів:
– Саме тому у вас і виходить їх тільки слухати, але не чути
- Рефлексія проводить психолог слайд №15
ІГРОВА ВПРАВА «ЗАСВІТИЛО СОНЕЧКО» 5 хв.
Мета:
- визначення доцільності й користі для кожного слухача;
- розкриття унікальності колеги;
- стимулювання підвищення рівня компетентності вихователів та прояву творчості.
Матеріал: площинне «сонечко» та промінчики, що легко кріпляться до нього.
ХІД
Учасникам пропонується прикріпити свій «промінчик» до «сонечка», озвучивши при цьому відповідь на запитання:
- Яку користь отримала?
- Що сподобалося найбільше?
- В своїй роботі я обов’язково використаю…
