Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Заклад дошкільної освіти №39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської обл.

29.03.2024р.П'ятниця.СНІДАНОК:Каша молочна рисова.Какао . ОБІД:Борщ український із сметаною.Хліб.Мафіни (з курячим філе) з овочами та твердим сиром.Каша гречана.Салат з солоних огірків та томатів.Морква тушкована-молодші.Компот із яблук та свіжоморожених фруктів. . . .. ВЕЧЕРЯ:Вареники українські(з кисломолочним сиром)Соус сметанний(на молоці)Чай(трав'яний).

Тренінг Комунікативна культура вихователя – запорука успіху в роботі з дошкільниками та їх батьками

ТРЕНІНГ

Комунікативна культура вихователя – запорука успіху в роботі з дошкільниками та їх батьками 

програму тренінгу  розробили та провели вихователь-методист Корнута Н.І.

та практичний психолог ЗДО №39 Молнар Л.В.

  • Мета. Створювати умови для розвитку комуніка­тивної культури педагогів. Ознайомлювати з базовими положеннями теорії спілкування, ознайомлення з техніками спілкування, розвиток комунікативних навичок, уміння конструктивно виражати свої думки й почуття, підвищення компетентності вихователя  в спілкуванні, формування  рефлексії,  емпатії,  педагогічної толерантності. Формувати навички ефективної взаємодії. Розвивати комунікативні вміння за допомогою ігрових методів навчання.

Правила тренінгу:

  1. Будь відкритим до нових знань, ідей.
  2. Не переривай іншого, говори по черзі. Правило піднятої руки.
  3. Не відхиляйся від теми обговорення.
  4. Цінуй свій час і час кожного.
  5. Не критикуй.
  6. Зберігай веселий настрій.

 Вихователь-методист  Ми всі з вами знайомі, але я хочу запропонувати вам по­знайомитися ще ближче, дізнатися щось нове один про одного.

  1. Вправа “Про себе саму”.

Мета: встановлення контакту між учасниками групи, розвиток навички міжособистісної взаємодії.

Час виконання: 5 хвилин.

Опис вправи.

Колись, у давнину, знатні родини мали свої герби, які відображали те, що притаманне даній сім’ї. Я пропоную вам намалювати особисті герби, які могли б розповісти саме про вас. А потім – прокоментуйте зображене.

Примітка: у процесі виконання вправи доцільно використати ін­терактивний метод “Мікрофон”.

Дискусія “Які риси важливі для спілкування?” проводить психолог

Кожному учасникові пропонують назвати рису,яка є важлива для ефективного спілкування. \ Один із учасників тренінгу записує рису на дошці\. Після цього відбувається дис­кусія: учасники висловлюють аргументи за і проти кожної риси .

Насамкінець складають і записують на дошці узагальнений список рис.

І.    Міжособистісне спілкування з дітьми.

Розвиваємо мовленнєвий етикет дошкільнят

Мета: підвищити комунікативну компетентність педагогів;

тренувати педагогів у використанні засобів мовленнєвого етикету, спрямованих на запобігання мовленнєвої агресії.

Робота в групах. Розподіл за порами року.

Вправа 1. Вирішіть ситуацію : За 3 хв.\ 2+1\

Приклади ситуацій для спілкування

Перед вами дитина, яка гірко плаче. Втіште її. .

Перед вами малюк, який голосно сміється. По­веселіться разом з ним.

Перед вами дитина, яка чогось злякалася. За­спокойте її.

–   Перед вами малюк, що замкнувся в собі. “Роз­говоріть” його.

Вправа 2  «Закінчи фразу»

Поділ групи на 3 підгр. \ вихователі молодших груп., середніх, старших\

Пропоновану фразу повторити і доповнити її:

Вихователі старших груп.

Вибачте, будь ласка, я була не права! Тому  ….  .

Вибачте, я теж можу помилятися, тому  ….

Давайте миритися! Тому що …  .

Помиримось! Тому що ..  .

Ти згоден зі мною помиритися, тому що ..

Вихователі середніх груп

Педагогам пропонується повправлятися у непрямому вираженні спонукання, прохання:

у формі запитання:   середніх гр.

– Може, ти все-таки постараєшся?.. .

– Чи варто лаятися? .. .

– Де ми знаходимось? ….

– Що я чую? …

Вихователів молодших груп

уживаючи умовний спосіб:

Добре було б…  .

А якби…       .

Мені здається  чи  насправді .. .

Вправа  « Батьківські несподіванки»   розподіл учасників на 3  групи- за назвами місяці осені .  час обговорення 5 хв. Час повідомлення 2 хв.

Мета. Розвивати вміння гнучко реагу­вати на несподіванки у процесі спілку­вання з аудиторією, розвивати впев­неність у собі.

 

Учасникам пропонується ситуація:

  • Уявіть, що ви запропонували тему зустрічі та намагаєтеся обсудити її, але ніхто з батьків не хоче говорити. Якими будуть ваші дії?
  • Уявіть, що один із батьків, виклада­ючи свою точку зору, розговорився, за­хопився та відступив від теми обгово­рення. Як ви відреагуєте на це?
  • Припустимо, що дискусія продов­жується вже годину. Ви маєте лише 10-15 хвилин для її завершення. Один із батьків жодного разу не висловлю­вався, хоча кілька разів намагався. Як ви будете поводитися у цьому випадку?

ІІ.  Міжособистісне спілкування з батьками

Вправа 1

Мета. Розвивати вміння адекватно сприймати ситуації міжособистісного спілкування.

Учасникам тренінгу пропонується обрати варіант судження, який є найбільш прийнятним у ситуації. Психо­лог пропонує наступні ситуації та варіанти відповіді.

Перше судження. Стосунки з оточу­ючими значною мірою залежать від ва­шої самооцінки:

а) низька самооцінка полегшує спілкування з людьми;

б) завищена самооцінка сприяє вста­новленню гарних відносин зі співроз­мовником;

в) адекватна самооцінка ускладнює спілкування;

г) усі відповіді неправильні.

Узагальнення психолога.

Друге судження. Розумними варіанта­ми ставлення до конфліктної ситуації є:

а) прагнення уникнути хвилювань, відсторонення від конфлікту;

б) реалістичне ставлення до дійсності, пристосування до вимог конфліктуючих;

в) врахування об’єктивних і суб’єктив­них чинників конфлікту, відстоювання своїх прав, повага чужих прав;

г) активне ставлення до подій, дії

відповідно до власних принципів та пе­реконань; д) усі відповіді неправильні.

Вправа «Втрата» проводить практичний психолог

Напишіть на папірцях 7 важливих для вас категорій (Наприклад: сім’я, діти, батьки, друзі, робота і т. д.). Під музику психолог забирає в учасників 2 категорії (які вони вибрали які для них є найменш важливими\), потім ще 2, потім знову 2 і нарешті останню – найважливішу.

Обговорення: Що ви відчували коли віддали перші дві категорії?

Ваші відчуття коли віддавали останню категорію?

Ці втрати можуть з’явитися від невміння знаходити компроміс, небажання зрозуміти іншого, від бажання домінувати над кимось.

Експрес-опитування

ЗАВЕРШЕННЯ

 

Коментарі Вимкнено до Семінар – тренінг Комунікативна культура вихователя