Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Заклад дошкільної освіти №39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської обл.

28.03.2024р.Четвер.СНІДАНОК:Каша боярська(з пшона з родзинками)Какао.Банани . ОБІД:Суп селянський.Хліб.Голубці (із м'яса свинини та яловичини).Компот із яблук та свіжоморожених фруктів. . . .. ВЕЧЕРЯ:Шніцель рибний.Хліб.Каша пшенична в'язка.Огірок солоний.Буряк тушкований-молодші.Лимонний напій.

Проект «Хліб – усьому голова»

 

Мета:

  • освітня: продовжувати формувати знання дітей про хліб; дати уявлення про послідовність процесів вирощування хліба, про те, що хліб – найцінніший продукт харчування, що для його одержання потрібно докласти багато зусиль; ознайомити з давніми традиціями українського народу; закріпити знання про продукти харчування, які виготовляють з борошна; поповнити словник дітей іменниками, прикметниками, дієсловами;
  • розважальна: розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять, мовленнєвий апарат;
  • виховна: виховувати шанобливе ставлення до хліба, повагу до людей, які вирощують і виготовляють хліб.

Головна мета проекту: виховання розуміння у дітей етапів виробництва хліба та шанобливого ставлення до нього.

 

 

Перший день

Мотиваційний етап

 

Бесіда. Розгляд альбому: «Хліб усьому голова».

Завдання: продовжувати формувати навички діалогічного та монологічного мовлення, вміння вести бесіду про хліб, як основного продукту у харчуванні.

Заняття.

Тема: «Де беруть хліб і чи потрібно його берегти».

Завдання: виявити рівень знань дошкільнят на початок тематичного циклу за темами: «Де береться хліб», «Умови для росту зерна», «Продукти харчування з борошна», «Сільськогосподарська техніка», «Народні традиції», «Як потрібно ставитися до хліба»; розвивати пізнавальний інтерес, прагнення до активного пізнавання природи; викликати інтерес до вивчення цієї теми.

Матеріал: колоски, предметні та сюжетні картинки.

Методи і прийоми: бесіда, дидактичні ігри: «Ланцюжок часу», «Добре-погано», «Допоможемо пекарям».

Художньо-мовленнєва діяльність.

Заучування прислів’я: «Хліб – усьому голова».

Завдання: розвивати пам’ять, виховувати любов до народної творчості.

Художня праця.

Виготовлення колоска.

Завдання: удосконалювати вміння прикмювати готові форми, створюючи композицію, закріпити вміння наклеювати.

Матеріал: листи кольорового паперу – жовтого, ножиці, клей, пензлі, серветки.

 

Дослідницька діяльність.

Дослід 1. З колосками пшениці.

Мета: розвивати у дітей спостережливість; поглибити знання про види зерна та будову колоска.

Хід досліду: розглянути будову колоска, вийняти з нього зернятка, з?ясувати, які вони на дотик, колір запах.

Дослід 2. З борошном.

Мета: поглибити знання про борошно, його властивості.

Хід досліду: розглянути борошно, яке воно на запах, дотик, охарактеризувати його властивості.

Ігрова діяльність.

Дидактична гра «Знайди за описом колосок».

Завдання: розвивати пам’ять, логічне мислення, увагу.

Рухлива гра «Збери колоски».

Завдання: удосконалювати вміння дітей виконувати дії з заплющеними очима».

Індивідуальна робота.

Закріпити знання дітей про вироби з борошна, використовуючи предметні картинки.

 

 

Другий день

Інформаційний етап

 

Спостереження.

За машиною, яка привозить хліб до дитячого садка.

Завдання: закріпити знання про працю людей, які трудилися над виготовленням хліба.

За котиком біля кухні.

Завдання: з`ясувати, чи їдять тварини хліб.

Заняття (інтегроване).

Тема: «Його величність хліб».

Завдання: формувати у дітей систему знань, умінь і навичок, необхідних для реалізації проекту; ознайомити з процесом вирощування та виготовлення хліба, сільськогосподарськими машинами, які допомагають хліборобам; визначити, які природні умови потрібні для хорошого росту зернових культур; ознайомити з народними звичаями і традиціями; закріпити знання, які продукти харчування виготовляють з борошна; формувати інтерес до праці дорослих; розвивати пам`ять, логічне мислення.

Матеріал: предметні та сюжетні картинки, олівці, папір.

Словник: зернові культури, хлібороб, тік.

Схема заняття.

  1. Сюрпризний момент – прихід снопа.
  2. Дидактична гра «Що зайве» (із запропонованих предметних картинок діти вибирають картинки із зображенням того, що шкодить росту пшениці).
  3. Розповідь вихователя про сільськогосподарську техніку.
  4. Читання оповідання В.Чухліба «На току» та бесіда за змістом (книга «Ігрові заняття з розвитку мовлення» стр. 49).

Фізкультхвилинка.

  1. Дидактична гра «Знайди борошно на дотик».
  2. Розповідь вихователя про народні традиції: Читання прислів`я про хліб.
  3. Малювання продуктів харчування, які виготовляють із борошна. Підсумкові заключення.

Ігрова діяльність.

Дидактичні ігри:

  1. «Ланцюжок часу».

Завдання: продовжувати учити дітей встановлювати причинно-наслідкові зв`язки.

Діти викладають картинки в певній послідовності – від вирощування до виготовлення хліба.

  1. «Добре – погано».

Завдання: удосконалювати знання дітей про умови росту зернових культур.

  1. «Продовж речення».

Завдання: закріпити знання дітей про назви зернових культур; формувати вміння узгоджувати іменники з прикметниками.

Рухливі ігри:

  1. «Дістань колосок».

Завдання: удосконалювати вміння дітей підстрибувати до певного предмета.

  1. «Перенести колоски».

Завдання: удосконалювати вміння дітей виконувати рухи за сигналом; виховувати дружні стосунки.

Сюжетно-рольова гра «Сім`я»

(розігрування ситуації «Печемо пиріг до свята»).

Завдання: розширити знання дітей про властивості борошна, які продукти харчування можна виготовити з нього.

Пізнавальна діяльність.

Розгляд альбому «Хліб – наше багатство»

Завдання: поглибити знання про те, як вирощують зернові культури.

Індивідуальна робота.

Продовжувати вчити дітей робити логічні висновки, відповідаючи на запитання: «Чому гарні колоски?», «Чому смачний хліб?»

Екологічна бесіда.

«Хліб – багатство народу».

Завдання: ознайомити дітей з народними традиціями про хліб.

 

Робота з батьками.

Запропонувати твори для читання дітям у вихованні бережного ставлення до хліба.

М.Рильський «Хліб». І.Січовик «Хліб чи халва». (кн.. «Українська мозаїка» стр. 209, 82).

 

 

Третій день

Репродуктивний етап

 

Спостереження.

За роботою кухарів, які випікають пиріжки.

Завдання: закріпити знання дітей про властивості борошна; виховувати повагу до людей праці.

За птахами

Завдання: розвивати спостережливість, виховувати турботливе ставлення до птахів.

Заняття.

Тема: «Щоб хліб, як сонце сяяв на столі».

Завдання: закріпити знання дітей про послідовність вирощування хліба, про те, що хліб – найцінніший продукт харчування, для його одержання потрібно докласти багато зусиль, про деякі народні звичаї й традиції; учити узгоджувати іменники з прикметниками; виховувати повагу до людей, які працюють над виготовленням хліба, та дбайливе ставлення до нього.

Матеріал: предметні та сюжетні картинки, колосок.

Схема заняття.

  1. Сюрпризний момент: лист-повідомлення про приїзд гостей.
  2. За народною традицією зустріч гостей хлібом-сіллю.
  3. Запитання:

Звідки хліб приходить?

Як мають до нього ставитися?

  1. Читання твору М.Сингаївського «Наш добрий хліб» (кн. «Мій краю рідний», 150 стр.)
  2. Збирання зерняток із колоска.
  3. За допомогою «підзорної труби» на картинці знайти і описати одну умову, яка потрібна для росту пшениці.
  4. Дидактична гра «Ланцюжок часу».

Фізкультхвилинка.

  1. Дидактична гра «Подаруй хлібний виріб другу».
  2. Прислів?я про хліб.

Підсумок заняття.

Ігрова діяльність.

Дидактичні ігри:

  1. «Я знаю п?ять назв…»

Завдання: закріпити знання дітьми назв сільськогосподарської техніки, виробів із борошна, назв зернових культур, природних умов для росту зерна.

  1. «Знайди такий самий».

Завдання: розвивати увагу, логічне мислення при знаходженні однакових колосків.

  1. «Допоможи хліборобу».

Завдання: закріпити знання дітей про сільськогосподарську техніку, яку використовують для вирощування хліба.

Рухливі ігри:

  1. «Знайди і принеси».

Завдання: розвивати увагу, уміння швидко використовувати запропоновані рухи; виховувати дружні стосунки.

  1. «Горобці».

Завдання: удосконалювати уміння дітей виконувати рухи за сигналом.

Сюжетно-рольова гра «Сім?я».

(розігрування ситуації «У хлібному магазині»).

Завдання: виховувати культуру поводження у магазині та бережне ставлення до хлібних виробів.

Індивідуальна робота.

Узагальнити знання дітей про умови росту зернових культур. Продовжувати розвивати логічне мислення при складанні «Ланцюжка часу».

Трудова діяльність.

Висівання зерен пшениці.

Завдання: формувати знання дітей про умови росту зерна.

Пізнавальна діяльність.

Читання і обговорення оповідання Н.Романіка «Петрусева пшениця» (кн. «Мій краю рідний», стр.151).

Завдання: виховувати у дітей працьовитість, уміння робити логічні висновки при обговоренні змісту твору.

Робота з батьками.

Виготовити разом із дітьми невеликий гостинець з борошна для друга.

Завдання: виховувати бережне ставлення до хлібних виробів та повагу до праці людей.

 

 

Четвертий день

Творчий етап

 

Спостереження.

За рослинами в куточку природи. Що спільного із зерновими культурами?

Завдання: розвивати спостережливість, логічне мислення.

Заняття – ліплення.

Тема: «Ой рум’яний він який і пшеничний і пухкий».

Завдання: удосконалювати вміння дітей ліпити запропоновані фігури з пластиліну; закріпити вміння самостійно визначати прийоми ліплення; підтримувати у дітей оригінальність виконання завдань; розвивати відчуття форми, дрібну моторику рук, виховувати акуратність у роботі, колективізм; викликати позитивні емоції від очікуваного результату.

Матеріал: пластилін, дошки, стеки, предметні картинки.

Схема заняття.

  1. Сюрпризний момент: день народження ляльки Маши.
  2. Пропозиція: зліпимо пиріг для гостей.
  3. Вибір роботи парами.
  4. Закріплення знайомих прийомів ліплення.
  5. Пальчикова гімнастика.
  6. Робота дітей, індивідуальна допомога.
  7. Ігрова ситуація: чаювання для ляльок.

Підсумок заняття.

Ігрова діяльність..

Дидактичні ігри:

  1. «Збери бублики».

Завдання: удосконалювати вміння дітей збирати бублички за величиною у зростаючому порядку.

  1. «Впізнай за списком».

Завдання: учити дітей знаходити за списком сільськогосподарську техніку та предмети харчування.

  1. «Чого не стало».

Завдання: закріпити знання дітей про хлібні продукти харчування.

Рухливі ігри:

  1. «Збери колоски».

Завдання: вправляти дітей у бігу вроздріб та орієнтуванні у просторі.

  1. «Бджілки та колосочки».

Завдання: розвивати спритність, увагу; виховувати дружні стосунки.

Сюжетно-рольва гра «Сім?я»

(розігрування ситуації «Вирощування хліба»)

Завдання: закріпити знання дітей про працю хліборобів; виховувати дружні стосунки.

Бесіда: «Чим пахне хліб».

Завдання: розвивати у дітей фантазію.

Пошуково-дослідницька діяльність.

Розглянути пророщену пшеницю.

Визначити, у якій посудині пшениці були надані умови для хорошого росту, а у якій чогось бракувало. Визначити чого (не було поливу).

Висновок: для росту пшениці потрібні земля, тепло, вода і хороший догляд.

Робота з батьками.

Бесіда про шляхи розвитку у дітей спостережливості.

 

П?ятий день

Узагальнювальний етап

 

Спостереження.

За властивостями землі навесні.

Завдання: закріпити знання про весняні ознаки; розвивати спостережливість та логічне мислення.

Заняття (інтегроване).

Тема: «Образу хліба вклонімося».

Завдання: узагальнювати  й систематизувати знання дітей про хліб як головний продукт харчування, про хліборобську працю; закріпити знання про деякі звичаї та традиції українського народу; розвивати логічне мислення, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв?язки шляхом пошуково-дослідницької діяльності; виховувати повагу до людей, які вирощують хліб та бережне ставлення до нього.

Матеріал: хліб, вишиваний рушник, пшеничні зерна, картини, ваза з колосками, акварель, пензлі, серветки, лист білого паперу.

Словник: зернові культури, хлібороби.

Схема заняття.

  1. Сюрпризний момент: дівчинка-лялька в українському вбранні з короваєм.
  2. Відгадування загадки.
  3. Розповідь про народні традиції.
  4. Розгляд пшеничних зерен.
  5. Бесіда по картинам на тему: «Звідки хліб прийшов».
  6. Прислів?я про хліб.
  7. Малювання колосків у вазі.

Підсумок заняття.

Ігрова діяльність.

Дидактичні ігри:

  1. «Склади ціле».

Завдання: удосконалювати вміння дітей із частин складати ціле, розвивати увагу.

  1. «Що розповів колосок».

Завдання: удосконалювати вміння дітей складати розповіді за допомогою малюнків.

Рухливі ігри:

  1. «Коровай».

Завдання: закріпити вміння дітей ходити по колу та узгоджувати рухи зі словами .

  1. «Хто швидше».

Завдання: удосконалювати вміння дітей підлізати під перешкоди.

Індивідуальна робота.

Удосконалювати знання дітей про народні традиції.

 

«Образу хліба вклонімося»

(інтегроване заняття)

 

ЗАВДАННЯ:      Узагальнювати й систематизувати знання дітей про хліб, як головний продукт харчування, про хліборобську працю; закріпити знання про деякі звичаї  та традиції українського народу; розвивати логічне мислення, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки  шляхом пошуково-дослідницької діяльності; виховувати повагу до людей, які вирощують хліб, та бережне ставлення до нього.

Матеріал:            лялька в українському вбранні, пшеничні зерна, картини хліб, вишиваний рушник; для малювання – ваза з колосками, акварель, пензлі, серветки, лист білого паперу.

Хід заняття:

Вихователь:        Діти, послухайте, будь-ласка, загадку:

Він пахучий, він духмяний,

Пишний він, м’який, рум’яний.

Чорний він бува і білий,

А буває підгорілий.

Що це?   (Хліб)

Правильно, це хліб. Подивіться, який він – красивий, пахучий. Неповторний запах робить хліб живим. Хліб – це життя – це смак         – це святість – це  достаток в кожній хаті. І так ми з вами будемо говорити про  найцінніший і найнеобхідніший продукт харчування про хліб.

Вихователь:        А тепер скажіть, який добрий звичай зустрічати дорогих гостей споконвіку існує у нашого народу?

Відповідь дітей:  Зустрічати наших гостей хлібом і сіллю.

Вихователь:        Так, ось такий, як оцей на вишитому рушничку. Ось бачите, хліб – не лише наша їжа, а й мірило людської дружби і шани.

Давайте пригадаємо, як приходить хліб до нас, хто докладає зусиль, перш ніж з’явиться він – смачний і запашний.

У нас на столах, на тарілочках, що?

Відповідь дітей:  пшеничні зернятка.

(з’ясувати, які вони на дотик, колір, запах)

Вихователь:        Із такого маленького зернятка виростає, що, ану відгадайте загадку:

Золотистий і вусатий

В сто кишенях

Сто маляток.

Відповідь дітей:  колосок.

Вихователь:        Ось зараз ми розглянемо картини на тему «Звідки хліб прийшов»:

«Трактор оре поле»

«Сіялка засіває землю»

«Пшеничне поле вбирається в колоски»

«Комбайн збирає врожай»

«Зерно везуть на борошняний завод»

«Хліб випікають в пекарні»

«Випечений хліб на прилавку магазина» тощо.

Вихователь:        Будь-ласка, дайте відповідь на слідуючі запитання:

  • Які машини орють землю?
  • Хто керує трактором?
  • Як називається машина,яка сіє зерно в землю?
  • Яке зерно засівають?
  • Що відбувається із засіяним зерном далі?
  • Куди падає сухе зерно?
  • Що можна спекти із борошна?

Відповіді дітей.

Запропонувати дітям  розказати вірш с.Долженкова  «Зернятко».

В землю я посіяв зернятко ласкаве

                            і нагріло землю сонечко яскраве.

Звідусіль постукали радісні дощі:

                            «Як живеш там, зернятко? Гей, виходь мерщій!»

                            Вийшов замість зернятка колос молодий,

Під дощем умився він

І наливсь води…

Дивиться дивується

Сонце з висоти:

«Любе миле зернятко,

Та хіба ж це ти?

 

Фізкультхвилинка

Я у поле вибігаю

(біг на місці)

Свого тата виглядаю

(прикладають долоні до лоба)

Поле наче океан

(розводять руки в сторони)

Де мій тато? Де комбайн?

(піднімають і опускають плечі)

Враз із балки виринає

Корабель степів безкрайніх

(крокують на місці)

Я радію, я сміюсь:

За штурвалом мій татусь.

(уявляють, що крутять кермо)

Здраствуй тато. Здраствуй поле!

(роблять нахил вперед)

Як чудово тут навколо.

(і розводять руки в сторони).

 

Вихователь:        Діти, ви бачите, скільки праці вкладено в хліб. І тому хліб треба шанувати. Що не можна робити з хлібом?

Відповідь дітей:  Гратись, погано говорити кидати.

Вихователь:        Хліб завжди потрібно доїдати до кінця, бо в останньому шматочку вся ваша сила.

Ми з вами знаємо багато прислів’я про хліб, давайте пригадаємо.

  1. Хліб усьому голова.
  2. Немає хліба – немає обіду.
  3. Посій в ноту будеш мати зерна гору.
  4. Хліб батько – вода мати.
  5. Не ніч годує, а поле
  6. Посієш вчасно – родить пшениця рясно.
  7. Гіркий обід без хліба.
  8. Без солі не смачно, без хліба не сито.
  9. Є хліб – є життя.

Відповідь дітей.

 

В кінці заняття запропонувати дітям намалювати вазу з колосками.

Аналіз заняття.

 

No Comments »