Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Заклад дошкільної освіти №39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської обл.

29.03.2024р.П'ятниця.СНІДАНОК:Каша молочна рисова.Какао . ОБІД:Борщ український із сметаною.Хліб.Мафіни (з курячим філе) з овочами та твердим сиром.Каша гречана.Салат з солоних огірків та томатів.Морква тушкована-молодші.Компот із яблук та свіжоморожених фруктів. . . .. ВЕЧЕРЯ:Вареники українські(з кисломолочним сиром)Соус сметанний(на молоці)Чай(трав'яний).

Практикум для вихователів

« Проведення дослідно-експериментальної роботи з дітьми дошкільного віку»

Зміст :

1.Презентація Організація дослідно-кспериментальної роботи з дітьми»

Вихователь-методист

2. Практикум. Експеримент.

3.Презентація «Досліди в природі»

Вихователь Гошко О.В.

4. Практикум. Досліди з об’єктами неживої природи.

5.Дослідно-експериментальна робота в тематичний тиждень.

Презентація Дослідно-експериментальна робота.

Презентація Досліди в з об’єктами неживої природи

                                 Планування тематичного тижня в старших групах ЗДО №39. 19- 23.03.2018р. 

 Нежива природа     22.03 всесвітній День води.

день тижня тема дня вимоги програми
понеділок повітря Повітря оточує планету земля, повітря є усюди: у грунті, воді, рослинах, тваринах, предметах.Ним дихають люди, тварини, рослини. Воно прозоре, без кольору, тому невидиме; вітер теж невидимий, але відчутний\летять з дерев дистя\ .Позитивний і негативний вплив вітру.
вівторок сонце Сонце джерело тепла і світла на землі. Робити висновки про роль Сонця в житті людини. Дати знання про  вплив кількості сонячного тепла на зміни в житті рослин та тварин.
середа грунт, пісок, глина Грунт – родючий шар землі, його будова, його значення для людини, тварини, рослин. Пісок- його властивості, його значення та використання. Глина її властивості, використання та застосування
четвер вода Вода буває у різних станах:твердому, рідкому і газоподібному. Різниця у воді морській та річковій. Чистота води, її вплив на життя людини.

Матеріальне середовище для існування живих істот, вода є у річках, озерах, морях, океані , ставку, колодязі,водосховищі.

п’ятниця явища в неживій природі \випадання дощу,випаровування

води, веселка\

Явища в природі: роса, дощ, туман, веселка, град, мороз, снігопад, хуртовина, гроза.

Сезонні зміни \ повені, зсуви, землетруси, руйнування гір, їх вплив на життя людей,тварин,рослин.

 

В даний тиждень рекомендується проводити тематичні, комбіновані, комплексні заняття . поєднуючи їх \ по можливості\ з Художньою літературою,  зображувальною діяльністю. І обов’язковим компонентом такого заняття \ роботи\  є дослідно-експериментальна робота з дітьми.

 

 

 

Методичні рекомендації

ОРГАНІЗАЦІЯ КУТОЧКІВ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Компонент дидактичний Компонент обладнання Компонент, що стимулює
1   2 3
молодша група
• Книжки пізнавального характеру;          • тематичні альбоми;          • колекції:           -насіння різних рослин,                -шишки,                -камінчики, колекції «Подарунки зими (весни, літа, осені)», «Тканини» Пісок, глина;

• набір гумових і пластмасових іграшок для ігор у воді;

• матеріали для ігор із мильною піною; • барвники: харчові і нехарчові (гуаш, акварельні фарби тощо).

• Елементарні прилади і обладнання:          • лупи, ємності для води, «ящик відчут-тів» (чарівний мішечок), люстерко для ігор із сонячним зайчиком, контейнери з «кіндер-сюрпризів» 3 отворами, всередину поміщені речовини і трави з різними запахами;                                     • мотузки, шнурки, тасьма, котушки дерев’яні, прищіпки, пробки тощо;                  • насіння бобів, квасолі, гороху

На видному місці вивішуються правила роботи з матеріалами, доступні дітям цього віку;                      • персонажі, наділені певними рисами (Чомусик, Незнайко), від імені яких моделюється проблемна ситуація
середня група
Книжки пізнавального характеру;            • тематичні альбоми;             • колекції: насіння різних рослин, шишки, камінчики, колекції «Подарунки (зими, весни, літа, осені)», «Тканини», «Папір», «Ґудзики»;           • міні-музей («Камені», «Чудеса зі скла» тощо)

 

• Пісок, глина;                                             • набір гумових і пластмасових іграшок для ігор у воді;                                             • матеріали для ігор із мильною піною;  • барвники – харчові і нехарчові (гуаш, акварельні фарби тощо);                               • насіння бобів, квасолі, гороху;                     • деякі харчові продукти (цукор, сіль, крохмаль, борошно);                                  • лупи, ємності для води, «ящик відчут-тів» (чарівний мішечок), люстерко для ігор із сонячним зайчиком, контейнери з «кіндер- сюрпризів» з отворами, всере-дину поміщені речовини і трави з різ-ними запахами;                                                   • мотузки, шнурки, тасьма, котушки дерев’яні, прищіпки На видному місці вивішують правила роботи з матеріа-лами, доступні дітям цього віку;             • картки-схеми про- ведення експери-ментів (заповнює вихователь): ставиться дата, дослід супровод-жується малюн- ками дітей
старша група
Схеми, таблиці, моделі 3 алгоритмами виконання дослідів;           • серії картин із зображенням природних співтовариств; • книжки пізна-вального хара-ктеру, атласи;  • тематичні альбоми;               • колекції;           • міні-музей (наприклад, «Годинники бувають різні», «Вироби з каменю») Матеріали за розділами: «Пісок, глина, вода», «Звук», «Магніт», «Папір», «Світло», «Скло», «Гума»;                             • природний матеріал: камені, черепаш-ки, тирса і листя дерев, мох, насіння, ґрунт різних видів тощо;                             • дріт, шматочки шкіри, хутра, тканини, пластмаси, дерева, пробки тощо;                     • технічні матеріали: гайки, скріпки, болти, цвяхи, Гвинтики, шурупи, деталі конструктора і т. д.;                                    • різні види паперу: звичайний, картон, наждачний і копіювальний папір тощо;  • барвники: харчові і нехарчові (гуаш, акварельні фарби тощо);                            • медичні матеріали: піпетки із заокруг-леними кінцями, колби, дерев’яні па-лички, мірні ложки, гумові груші, шпри-ци без голок;                                               • інші матеріали: дзеркала, повітряні кулі, олія, борошно, сіль, цукор, кольорове і прозоре скло, свічки;                     • половинки мильниць, форми для льоду;                                                               • збільшувальне скло, пісковий годинник, мікроскопи;                                 • фартухи, нарукавники, гумові рукавички, ганчірки • Міні-стенд «Про що хочу дізнатися завтра»;                         • особисті блокноти дітей для фіксації результатів дослідів;                         • картки-підказки «Що можна, що не можна»;                            • персонажі, наділені певними рисами Чомусик, Незнайко), від імені яких моделюється проблемна ситуація

 

ВИМОГИ до ОФОРМЛЕННЯ та ЗМІСТУ КУТОЧКІВ ЕКСПЕРЕМЕНТАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Завдання:  1\розвиток первинних природничо-наукових уявлень, спостережливості, допитливості, активності, розумових операцій (аналіз, порівняння, узагальнення, класифікація, спостереження); 2\формування навичок комплексного обстеження предметів і явищ.

  1. Матеріали, що знаходяться в Куточку експериментування, розподіляються за розділами: «Пісок і вода», «Звук», «Магніти», «Папір», «Світло», «Скло», «Гума», які розташовані в доступному для вільного експериментування місці і в достатній кількості.
  2. У куточку експериментування необхідно мати: Основне обладнання – прилади-помічники: збільшувальні стекла, ваги, пісочний годинник, компас, магніти; – різноманітні посудини з різних матеріалів (пластмаса, скло, метал) різного об’єму і форми – природний матеріал: каміння, глина, пісок, мушлі, пташине пір’я, шишки, плоди і листя дерев, мох, насіння тощо; – утилізований матеріал: дріт, шматочки шкіри, хутра, тканини, пластмаси, дерева, пробки тощо; – технічні матеріали: гайки, скоби, болти, цвяхи, гвинти, шурупи, деталі конструктора і т.д.; – різні види паперу: звичайна, картон, наждачний, копіювальна та інше; – барвники: харчові і нехарчові (гуаш, акварельні фарби та інше); – медичні матеріали: піпетки, колби, дерев’яні палички, шприци (без голок), мірні ложки, гумові. груші та ін.; – інші матеріали: дзеркала, повітряні кулі, олія, борошно, сіль, цукор, кольорові і прозорі стекла, пилка для нігтів, сито, свічки та ін.

 

Коментарі Вимкнено до Практикум “Дослідно-експериментальна робота”