Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Заклад дошкільної освіти №39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської обл.

28.03.2024р.Четвер.СНІДАНОК:Каша боярська(з пшона з родзинками)Какао.Банани . ОБІД:Суп селянський.Хліб.Голубці (із м'яса свинини та яловичини).Компот із яблук та свіжоморожених фруктів. . . .. ВЕЧЕРЯ:Шніцель рибний.Хліб.Каша пшенична в'язка.Огірок солоний.Буряк тушкований-молодші.Лимонний напій.

Конспект заняття для дітей середньої групи 

 

Тема: «Попрацював-відпочинь».

Мета:

Фізичний розвиток. Спонукати до прояву активності в різних видах діяльності. Навчати брати участь у посильній праці. Викликати інтерес до фізичних вправ.

Соціально-моральний розвиток. Продовжити знайомство дітей з правами, зокрема ознайомити з правом на працю та відпочинок. Викликати бажання підтримувати порядок і затишок у житловому середовищі. Виховувати дбайливе ставлення до предметів побуту та вжитку.

Емоційно-ціннісний розвиток. Формувати бережне ставлення до предметів, що оточують. Вчити виробляти елементарні судження про свої вчинки, порівнювати їх з іншими.

Пізнавальний розвиток. Продовжувати ознайомлювати дітей із різними професіями, змістом трудових дій. Вчити за допомогою дорослого  раціонально використовувати життєвий досвід для створення та реалізації  ігрових задумів.

Мовленнєвий розвиток. Учити дітей розповідати про свої враження відповідно до ситуації, використовуючи засоби інтонаційної виразності та мовленнєвого етикету.

Художньо-естетичний розвиток. Викликати бажання займатися різними видами художньої діяльності. Розвивати зорову та емоційну чутливість.

Креативний розвиток. Учити доречно застосовувати набуті раніше знання . Розвивати вміння спостерігати, виявляти інтерес до навколишнього.

МАТЕРІАЛ: демонстраційний матеріал «Права дитини»; дидактична гра «Збери листочки»;  дидактична гра «Кому потрібна допомога»; вірш О.Журливої «Маленька господиня»; атрибути до лялькового театру за казкою «Колосок»; прислів’я та приказки про працю.

Попередня робота: заучування прислів’я та приказок про працю; читання віршів П.Воронька «Помагай»; К.Чуковського «Мийдодір»; бесіди про права людей та дітей; розгляд ілюстрацій «Права дитини»; розповідь українських народних казок «Колосок», «Коза-Дереза», «Котик та Півник» та бесіда за їх змістом.

 

                                            ХІД ЗАНЯТТЯ

Діти з вихователем заходять до групи: на килимі розкидані іграшки з різних ігрових зон.

Вихователь. Що це, діти? Що трапилось? Хто ж таке наробив? Хто розкидав наші іграшки? Тепер вони всі сплутались. Як же нам їх зібрати?

Бесіда за побаченим.

Вихователь. Так, у групі дійсно безлад. Це ви шкоди наробили?

(Відповіді дітей).

Вихователь. Хто міг все це розкидати?

– Чи подобається вам така група?

– Чому ні?

– Чому ні?

– А що ж робити? (Поприбирати).

– А чому ви повинні прибирати? Ви ж не розкидували?

– Коли ви граєтесь у групі, на вулиці, часто можна почути: «Я тут не грався, я прибирати не буду». Який вихід з такої ситуації? (Відповіді дітей).

ВИХОВАТЕЛЬ. А як ви думаєте, кому ще потрібна допомога?

     ДИДАКТИЧНА ГРА «КОМУ ПОТРІБНА ДОПОМОГА».

Вихователь. Діти, а вдома допомагаєте своїм близьким? А як допомагаєте? (Відповіді дітей). Молодці, діти. Я сподіваюсь, що кожен з вас схожий на таку маленьку господиню, про яку йдеться у вірші О.Журливої «Маленька господиня». (Зачитує вірш). Бесіда за змістом вірша.

Вихователь. А зараз, для того, щоб прибрати в групі, треба добре попрацювати і гарно поскладати іграшки в ігрових зонах. Скільки у нас ігрових зон? (Відповіді дітей). А давайте ми розділимось на команди і кожна із команд прибере одну ігрову зону.

Вихователь ділить дітей на команди за допомогою дидактичної гри «Збери листочки» і розподіляє ігрові зони для прибирання.

 

Фізкультхвилинка.

В групі хтось походив –                           два – устали, удивились.

Дуже – дуже наслідив.                             Ми побачили сліди –

Скрізь його ми пошукаєм,                      вони сюди нас привели.

Під столи позаглядаєм.                           Раз, два, три –

Раз – присіли, подивились,                     працювати любим ми!

Діти прибирають ігрові зони. Вихователь бере собі ту частину роботи, яку не може доручити дітям: витирає верхні полиці, контролює роботу дітей.

Бесіда за побаченим після прибирання групи.

  • Як змінилась група?
  • Чому на прибрану, охайну групу приємніше дивитися?
  • А хто підтримує чистоту всієї групи?
  • А як ви допомагаєте Оксані Олександрівні?
  • А як ви допомагаєте вихователям? (Повторення обов’язків чергових).

Вихователь. Молодці, діти, гарно попрацювали. А кожна людина, яка працює повинна відпочивати, бо без відпочинку вона втомлюється і може захворіти. Ваші батьки теж працюють. Ви знаєте, що є робочі дні, коли люди працюють, а є вихідні, коли – відпочивають. Ваші батьки теж цілий тиждень працюють, а в суботу та неділю – відпочивають. І ви теж з понеділка по п’ятницю ходите в дитячий садок, а в суботу і в неділю – відпочиваєте. Право на працю та право на відпочинок задокументовані в основному Законі нашої  України – Конституції. За цим Законом кожен українець та кожна українка має право вибрати собі професію сам та працювати там, де їм підходить. А також за Конституцією кожна українська людина має право на відпочинок. Давайте пригадаємо, як дорослі та діти можуть відпочивати? (Відповіді дітей).

Вихователь. Оскільки ми з вами сьогодні гарно попрацювали, то теж будемо відпочивати. Як би ви хотіли відпочити? (Відповіді дітей). Я пропоную вам, у вигляді відпочинку, подивитися лялькову виставу за улбленою казочкою. Які ваші улюблені казки? (Відповіді дітеюй).

Вихователь. Я пропоную вам подивитися виставу за казкою «Колосок». А ви уважно дивіться і подумайте, які права та обов’язки порушені у цій казочці та ким? Беріть свої стільці і зручно вмощутесь у глядацькій залі. Персонажі казочки та я будемо артистами, а ви будете – глядачами.

Діти сідають на стільчики на килимі. Вихователь виносить ширму та персонажі лялькового театру до казки «Колосок».

     ПОКАЗ  ВИСТАВИ.

Бесіда за виставою.

  • Яку казочку ви побачили?
  • Чи сподобалась вона вам?
  • Чим сподобалась?
  • Хто є героями казки?

Вихователь. Чи знаєте ви які права та обов’язки порушуються у цій казці? Ні? Тоді я вам розповім. У цій казці ми бачимо невиконання дітьми обов’язку допомагати дорослим. Мишенята Круть та Верть відмовлялися допомагати Півнику обмолотити колосок, змолоти муку, випікати пиріжки. А серед вас чи є такі, що лінуються допомагати батькам чи навіть прибирати за собою іграшки? (Відповіді дітей).

Вихователь. Як ми можемо сказати про Півника? Який він? (Працьовитий, старанний, хазяйнуватий).  А які мишенята? (Ліниві, ледарі). Діти, а ми з вами вчили прислів’я про працьовитість та лінощі. Давайте пригадаємо їх.

Діти називають прислів’я.

– Хто не робить, той не їсть.

– Хочеш їсти калачі, не сиди на печі.

– Хто рано підводиться, за тим і діло водиться.

– Хто рано встає, тому і Бог дає.

– Лінивому завжди ніколи.

– Лінивому завжди важко.

– Без роботи день роком стає.

– Бджола мала, а й та працює.

– Хочеш бути щасливим, рости працьовитим.

– Праця людину красить.

– Любиш кататися, люби і саночки возити.

Вихователь. Молодці, діти. Отже, сьогодні ви ознайомились ще з двома правами людини – це правом на працю та правом на відпочинок. Тепер ви знаєте, що після трудового дня кожна людина має право відпочити. Ви відпочили після прибирання групи дивлячись казочку, а Півник відпочине, пригостившись пиріжками, які він випік. Пиріжків Півник напік багато, то ж хоче пригости і вас.

Вихователь пригощає дітей пиріжками від імені Півника.

No Comments »