Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Заклад дошкільної освіти №39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської обл.

28.03.2024р.Четвер.СНІДАНОК:Каша боярська(з пшона з родзинками)Какао.Банани . ОБІД:Суп селянський.Хліб.Голубці (із м'яса свинини та яловичини).Компот із яблук та свіжоморожених фруктів. . . .. ВЕЧЕРЯ:Шніцель рибний.Хліб.Каша пшенична в'язка.Огірок солоний.Буряк тушкований-молодші.Лимонний напій.

Конспект інтегрованого заняття

для дітей старшого дошкільного віку

 

Тема. «Є різні довкілля на нашій землі».

Мета. Познайомити дітей з різними довкіллями на землі. Розширити пізнання дитини в життєвому світі. Розвивати прагнення до дослідження лісу, рослинного світу. Задовольнити потребу в природо відповідному навчанні і вихованні. Виховувати дбайливе ставлення до природи. Розвивати мовлення. Спонукати творити красу власними руками. Розвивати творчу фантазію.

 

Хід заняття

 

Вихователь. Сьогодні ми поговоримо про довкілля. Як тебе звати?

  • В якій країні ти живеш?
  • В якому місті мешкаєш? На якій вулиці?
  • Яку дошкільну   установу   ти   відвідуєш?
  • Яка природа   рідного   краю  тебе оточує? (Парк, річка, ставок).
  • Що тобі   найбільше   подобається у твоєму рідному краї?
  • Як називається твоя Батьківщина?

(Відповідають   по   черзі   декілька дітей).

Вихователь. Так от, все, що вас оточує: небо, сонце, місяць, зорі, земля, ріки, моря, гори, ліси, вітер, повітря, будівлі, помешкання, меблі, посуд, іграшки, стежинки, квітники, рослини і дерева – це і є довкілля.

Вихователь. Послухайте вірш.

Світлячок і черв’ячок,

І жучок, і павучок,

Хом’ячок і їжачок,

І лисичка, і синичка,

Соловейко і сова,

А між ними ти і я —

Всі в довкіллі

Ми сім’я!

А чим більша сім’я,

Тим міцніша вона,

Тим здоровіші ти і я!

Вихователь. На землі є гори, степи, лани, поля, ліси, гаї, луки. Добре сховатися в спекотний день у лісі. В Україні багато лісів. Особливо на Поліссі, Волині, в Карпатах, у Криму. У лісі ростуть різні дерева, кущі, ягоди, гриби, цілющі трави. Живуть у наших лісах дикі тварини і птахи. Ліси – це легені нашої землі. Вони дають нам кисень. Ліси потрібно оберігати, не захаращувати їх, не ламати гілки, не знижувати дерева. Пам’ятайте, ліс – це багатство на землі.

Вихователь. Природа дала людині надійних помічників, які допомагають їй розрізняти  світло  і  темряву,  кольори, запахи, тепло, холод. Поміркуйте, що це за помічники? Пограємо в гру «Наші вірні помічники».

Додайте слово:

  • Знайти    потрібну    іграшку   допоможуть…
  • Відрізняють   солоне,   кисле,   гірке, солодке за допомогою…
  • Із зав’язаними очима предмети розрізняють за допомогою… .
  • Розрізнити запахи допоможе…
  • Зрозуміти радіопередачу    допоможуть…

А тепер давайте складемо казку «Хто з помічників людини найголовніший?».

Фізкультхвилинка.

Ми прийшли в чудовий сад,

Скільки радості для нас.

(Діти крокують).

Вліво-вправо подивіться

І пташечок роздивіться.

(Повороти вправо-вліво).

Ось пташечки полетіли

І на землю тихо сіли.

(Махають крильцями як «пташки» і присідають).   .

Тихо до землі припали,

Гарну пісню заспівали.

Цінь-цвірінь! Цінь-цвірінь!

(Співають).

На землі жучків знайшли,

Наклювались від душі.

(Імітують клювання зерен).

Піднялись і полетіли.

(Біжать, махаючи крильцями, сідають на стільчики).

Вихователь. Діти! Послухайте оповідання В. Сухомлинського «Дід Осінник».

У темному лісі живе дід Осінник. Спить на сухому листі, сторожко прислухається до пташиного співу. Як тільки почує сумну журавлину пісню — кур-ли-курли – підводиться й каже:

  • Прийшла моя   година.   Відлітають до   теплого   краю   журавлі.   Виходить з лісу дід Осінник – сірий, у сивому дощовику. Де пройде, там листя жовтіє й опадає на землю. Виходить на узлісся,  прихиляється  до дуба й  тихо-тихо щось мугиче.

Це не пісня, а осінній вітер… Коли дід співає, його борода росте, розвівається за вітром. Ось вона вже простяглася луками. Посіріли луки.

  • Осінній туман, — кажуть люди. І не здогадуються, що це ж борода діда Осінника.

Запитання до дітей.

  • Що буває восени?
  • Що тобі подобається восени, а що ти не любиш в осінні дні?

Вихователь.   На   українській   землі є   гори – Карпати   і   Кримські   гори, Найвища гора Карпат – Говерла. Всім відома гора в Криму – Ай-Петрі. Є ще в Україні гори зовсім невеликі: Тарасова гора в Каневі, де поховано Т.Г. Шевченка, Володимирська гора в Києві, Княжа гора, Високий Замок – у Львові.

Запитання до дітей.

  • Які гори ви бачили?
  • Хто з вас піднімався в гори?

Вихователь. Довкілля — це степ. Це велика, широка і довга рівнина. Степ схожий на море, без кінця і краю. В народі кажуть: «Безмежна рівнина, немов би море». Поле схоже на степ. Ідеш полем і далеко-далеко бачиш все навколо. Поле, на відміну від степів, обробляють люди: сіють жито, пшеницю, ячмінь. А над полем зависають жайворони і співають пісню про землю, жито і пшеницю.

Вихователь. Діти! А що ви робите, щоб наша земля, наш край були красивішими?

Діти. Садимо на клумбі квіти, весною висаджували дерева, стараємось не смітити в довкіллі.

Вихователь. Ви робите добру справу. Слід оберігати все живе на землі.

Щоб цією красою могли любуватися всі люди.

Щоб красувався рідний край

В зеленому гіллі,

Посадимо на горбочку гай —

Сосну й дубки малі!

Високі стануть дерева,

Піднімуться до хмар.

У гаї житимуть сова,

Зозуля і шинкар.

Тут зійдуть проліски ясні,

Фіалки і розмай.

Розквітне ними навесні

Увесь зелений гай.

Протопче лиска тут сліди,

Прискаче й зайчик сам…

І люди, що прийдуть сюди,

Спасибі скажуть нам.

Вихователь. Діти! Довкілля дає нам різний матеріал: шишки, горіхи, жолуді, кукурудзу, гілочки, сучки, коріння рослин. От ми і приготуємо маленькі подаруночки для дітей ясельного віку.

(З трьох цибулин діти виготовляють дівчинку, з волоських горіхів та квасолин – каченят, із соснових та ялинових шишок і гілочок — крокодила Гену, їжачка).

Підсумок.

No Comments »