Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Заклад дошкільної освіти №39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської обл.

19.04.2024р.П'ятниця.СНІДАНОК:Каша "Янтарна"(із пшона з яблуками).Чай . ОБІД:Суп картопляний заправлений сметаною.Хліб.Гуляш м'ясний.Макарони відварені.Капуста тушкована.Компот із свіжоморожених фруктів. . . .. ВЕЧЕРЯ:Рибні нагетси.Хліб.Картопляне пюре.Буряк шматочками.Лимонний напій.

Конспект інтегрованого заняття

для дітей старшого дошкільного віку

Старикової Н.Р., вихователя, «вихователя-методиста

Тема. «Подорож Незнайка країнами світу».

Мета:

Пізнавальний розвиток:

Розширити знання дітей про свою державу та держав сусідів (Угорщина, Словаччина, Румунія).

Збагачувати уявлення дітей про рідну країну. Розвивати відчуття належності до місця народження та проживання (малої Батьківщини). Формувати уявлення про інші нації та народи (3 країни).

В доступній формі продовжувати знайомити дітей з Державними символами України та держав сусідів (Державним    гербом, прапором, гімном); символічним значенням кольорів    прапора та українського віночка. Прищеплювати почуття гордості за свою Україну, за свій народ, свою мову.

Вчити прихильно ставитися до людей інших національностей. Виховувати миролюбність,            толерантність.

Мовленнєвий розвиток:

Розвивати зв’язне мовлення, стежити за правильним  порядком слів у реченні, вчити зв’язно   розповідати про державні символи своєї країни та країн, що межують з Україною. Висловлювати

за допомогою художнього слова свої почуття любові до рідного краю та землі; почуття гордості за  неї.

Емоційно-ціннісний розвиток:

Виховувати інтерес і повагу до Українських   національних традицій, та традицій сусідніх

держав, любов до праці на рідній землі, інтернаціональні   почуття, бажання дружити з дітьми інших країн.

Соціально-моральний розвиток:

Розвивати соціальні емоції та мотиви; навчати орієнтуватися у реальних соціальних умовах    життя. Викликати бажання збагачувати свій   світогляд.

Фізичний розвиток:

Учити позитивно ставитися до спільної рухової  діяльності об’єднане за інтересами, пов’язаними фізичним розвитком.

Художньо-естетичний розвиток:

Формувати вміння, передавати у своїх роботах своє ставлення до рідного краю.

Креативний розвиток:

Виховувати потребу в нових враженнях. Створювати  умови для становлення креативності.

Матеріал: відео презентація про країни – Румунія, Словаччина, Угорщина, ляльки в національних костюмах, прапори цих країн, квіточки, віночок із стрічками.

Хід заняття

До дітей завітав Незнайко – дитина і приніс глобус.

Вихователь. Подивіться і скажіть що це в мене у руках. (Глобус). Глобус – це  макет у вигляді кулі, тобто наша планета у зменшеному вигляді з картографічним зображенням. Що є на глобусі? (Відповіді дітей).

Вихователь.                  

Єднає нас, людей, планета,

Яка у Всесвіті одна.

І той хто близько,чи далеко

Тобі мов брат або сестра.

Вихователь. На планеті живе багато людей, дітей різних національностей. І якщо ми хочемо знайти когось, або де він живе (місто, державу) нам необхідний глобус або карта. Як називається карта на українській мові? (Мапа). Як називається наша Батьківщина? (Україна). Як називається наше місто? (Ужгород). Річка? (Уж). Гори? (Карпати). Ми живемо за горами Карпатами, то ми є хто? (Закарпатці).

Вихователь. Подивіться на мапу України і скажіть, що ви на ній бачите? (Міста, ріки, людей у різних національних костюмах, герби міст). Кожне місто має свій Герб. А як ви думаєте, який герб у нашого міста?(На ньому зображений ведмідь). А може хтось із вас знайде наше місто на мапі? Як ви гадаєте, що це за ниточка червоного кольору? (Межа, кордон, границя). Що за нею знаходиться? Правильно інші держави. За що ви любите свою державу?

Дидактична гра «Україна яка?» (багата, щедра, неозора, велика, могутня,квітуча, дружня, незалежна, дорога, найкраща, щаслива).

Вихователь. Батьківщина – найдорожче,найрідніше, найсвітліше місце на землі, де живемо ми з вами, де живуть наші рідні, батьки. Наша рідна земля Україна. Існує поняття Велика Батьківщина і Мала Батьківщина.

Мала Батьківщина – все те, що оточує нас із малку: батьки, садок, вулиця на якій живемо, рідні…).

Дитина розповідає вірш

Знаєш ти, що таке Батьківщина?

Батьківщина – це ліс і домівка твоя,

Батьківщина – це мама і тато,

Це твої найщиріші друзі,

І бджола у веснянім лузі.

Батьківщина – це рідна мова,

Це дотримане чесне слово,

Лан пшеничний і небо синє,

Це твоя і моя Україна.

Вихователь. Велика Батьківщина – це і є Україна. За якими ознаками можна впізнати українця?(Мовою, національним одягом). Як інші народи будуть знати, що ми з вами українці?

Незнайко загадує діткам загадки:

  1. Коли звучить він, всі встають,

До серця руку прикладають,

І вголос, й подумки співають,

І Україну прославляють. (Гімн).

  1. Синє небо, жовте жито,

Цю святиню знають діти. (Прапор).

  1. Символ нашої держави –

це тризуб жовто-яскравий. (Герб).

Перегляд відеоролика, на якому діти співають гімн та заносять Прапор України. (Діти встають, і поклавши руку на серце, співають).

Вихователь. Якою мовою ми з вами розмовляємо між собою ?

Дидактична гра «Мова яка?» (Ніжна, лагідна, чиста, солов?їна, ласкава, медова, чарівна, співуча, барвінкова).

Вихователь.

Любіть Україну, як сонце, любіть

Любіть Україну, у сні й наяву,

Як вітер, і трави, і води,

Вишневу свою Україну,

В годину щасливу, і в радості мить,

Красу її вічно живу й молоду,

Любіть у годину негоди.

І мову її солов’їну.

Прислівя  про Батьківщину:

Кожному мила своя сторона.

За рідний край життя віддай.

Фізкультхвилинка 

Наші ніжки: раз, два, три!

Раз – присядем, два – присядем,

На носок, на каблучок,

Ми танцюєм козачок.

Гарний настрій, добре всім.

Руку вліво, руку вправо –

Покружляли, повертілись

Й тихо всі на місце сіли.

Вихователь звертає увагу дітей на ляльок: лялька-словачка, лялька- румунка, лялька – угорка та українка.

Вихователь.   Чим між собою відрізняються ці лялечки? (Одягом). Давайте пригадаємо,  з яких вони країн? А хто нам подарував цю ляльку? (Угорці). Давайте послухаємо угорську мову.  Дитина декламує вірш на угорській мові. А ось цю лялечку нам подарувала дівчинка, яка народилася у Словаччині. Якою мовою спілкуються словаки? (Словацькою). Дитина декламує вірш на словацькій мові.

А ось ця лялька із Румунії. Її нам передали дітки із румунського дитсадка, з яким ми дружимо. Ось ця лялечка у нас – україночка. Зверніть увагу на те, що в неї на голові.  (Віночок). А чи знаєте ви, з яких квітів складається український віночок?

Дидактична гра «Відгадай квітку». (Перегляд слайдів, на яких зображені квіти, з яких складається віночок. Вихователь коментує слайди і пояснює дітям, що символізує кожна квітка).

Хто з  вас може підійти і зробити український віночок з цих квітів? Дитина викладає віночок з квітів на дошці. Давайте пригадаємо, які ще знаємо українські народні символи?

Вихователь. Чи любите ви подорожувати? На чому люди подорожують? Хто керує літаком? (пілот), потягом? (машиніст), машиною? (водій), кораблем? (капітан). А зараз ми поїдемо у подорож країною, звідки ця лялька. Але для цього нам необхідно відгадати загадки, нашого Незнайки.

Загадки:

То пряма, то рівна, то крута

Поведе тебе по всіх світах

Починається з порога

Безкінечна ця… (дорога)

 

Не літає не журчить

Жук по вулиці біжить

І горять в очах жука

Два блискучих вогника. (Автомобіль)

 

Вчули діти щось гуде

Та не знають що і де?

Щось вгорі гуркоче так

Певно буде це … (літак)

 

Залізні подружки

Тримаються за руки

Одна з трубою тримає за собою. (Потяг)

Вихователь. Ми з вами вирушаємо у подорож країнами світу, що межують з Україною (Угорщина, Словаччина, Румунія).

Діти переглядають відеоролик. Вихователь коментує.

Угорщина

Звучить угорський гімн,  ми бачимо прапор Угорщини. Столиця Угорщини – Будапешт. В Угорщині є 9 мостів і кожен з них має свою назву. Зараз ви бачите Ланцюговий міст, який з’єднує дві частини міста – Буду і Пешт. Тому і столиця називається Будапешт.

На березі Дунаю розташований Угорський парламент. Це найвідоміша і найгарніша пам’ятка архітектури не лише в Угорщині, а й у всій Європі. Всі будівлі мають шпилі та вежі, як на церкві.

По всьому Будапешту є багато різних скульптур, парків та фонтанів, де люблять відпочивати туристи та й самі угорці.

А це площа героїв. Вона є найбільшою площею в Угорщині.

А зараз вам буде дуже цікаво. У Будапешті розташований найстаріший в Європі зоопарк, там можна побачити … (тварини, що живуть в зоопарку).

А ви звернули увагу, що тварини у цьому зоопарку живуть на волі, у своєму природному середовищі. Тваринам там дуже добре, про них піклуються.

А зараз ви бачите озеро Балатон. Угорці називають його своїм маленьким морем. Навіть ми, закарпатці любимо їздити відпочивати на Балатон, тому що, там для дітей не глибока вода і вона є лікувальною.

З давніх-давен Угорщина славиться своїми мінеральними лікувальними водами. Найвідомішою є купальня Сечені. Дивіться вона ніби в горах. Вода поступає з двох мінеральних джерел, тут басейни з гарячою та холодною водою.

Угорщина багата на виноград, червоний перець, який вони люблять вживати з різними стравами.

Угорці дуже трудолюбивий і вмілий народ, відомий своїми виробами із кераміки, лози, дерева.

Ось подивіться, яка краса. Національний одяг угорців та їх танці. Найвідоміший танець це чардаш.

Словаччина

Звучить гімн Словаччини. Ви бачите прапор Словаччини, на якому є герб словаків.  У Словаччині також протікає велика річка Дунай. Столиця Словаччини – Братіслава. Це велике та історичне місто у Словаччині.

Кошиці це друге за величиною місто у Словаччині. Це храм Ержабет – один з найбільших храмів у Словаччині.

А це найвідоміший музичний фонтан, який дуже люблять діти. Струмені води переливаються різними кольорами і в день, і вночі під музику. Якщо музика грає голосно,  то вода піднімається високо, а коли музика закінчується, то струмені води падають вниз.

А ще Словаччина відома на весь світ своїми гірськолижними курортами в Татрах.

Гори Татри – це продовження наших гір Карпат. Ось подивіться…

Сюди приїжджають туристи з усіх куточків світу. Цікаво? Правда цікаво?

А ще туристи відпочивають в аквапарках, як в літку, так і взимку.

А зараз я вас запрошую в Дінопарк. Дуже відомий, популярний, де можна побачити динозаврів, які жили в давнину. Динозаври справжньої величини, вони навіть рухаються. Очі в них виблискують. А це шкаралупа яєць, з яких  вилупилися маленькі динозаврики.

А тут ми бачимо словацьких дітей у національних костюмах, радісних, таких, як ми.

Румунія

Звучить гімн Румунії. А це ми з вами бачимо румунський прапор трьох кольорів.

Румунію – це країна стародавніх замків, багата на православні храми. Столиця Румунії Бухарест.

Тут ми бачимо національний одяг румунців.

У Румунії дуже гарна природа, є море, тому тут також багато туристів. Тут є гарні ліси, в яких живуть різні тварини. А це, соляні шахти, вони є лікувальними. Особливо дуже корисні для дихання.

Продовжуємо далі. А це народні умільці, які славляться своїми вишиванками та килимами, ткацтвом. Подивіться, який гарний одяг вони виготовляють, не тільки для людей, а й для ляльок, якими ми так любимо гратися.

А це румунські капелюшки, які носять як дорослі, так і діти. Навіть нам румунські дітки подарували капелюшок.

А зараз ми з вами бачимо національний одяг румунців.

А це ми з вами бачимо дитячий садочок в Румунії. Недавно там побувала наша Люба Василівна. Вона познайомилася з дітками цього садочка і ще   вона нам  сфотографувала як вони живуть, навчаються і виховуються в цьому садочку. Ось тут наприклад дітки будують шпаківню для пташок, розмальовують глечики. А ще вони передали нам подаруночки. Люба Василівна їх привезла. Ось вони тепер тут у нас у групі.

Вихователь пропонує виконати аплікацію – кожній ляльці дібрати відповідний прапор, а також зробити посередині віночок, який є символом дружби між країнами.

Загадки про квіти у віночку:

Серед хлібного колосся

В неї небо сяє в косах. (Волошка).

 

Цвіте синій лист зелений

Квітник прикрашає

Хоч мороз усе побив –

Його не займає. (Барвінок).

 

Маю жовтий вусок,

Золотий колосок

Буде з мене мука

Й паляниця  м’яка. (Пшеничний колосок).

 

Золоте решето, а в ньому

Чорних хатинок повно. (Соняшник).

 

У вінку зеленолистім, у червоному намисті

Видивляється у воду, на свою хорошу вроду. (Калина).

Стоїть при дорозі на одній нозі,

Голова мала, а в ній тьма. (Мак).

 

Я на сонце дуже схожа –

Золотиста, ніжна, гожа

Я щоранку розквітаю,

Промінцями їх вітаю.

Відгадати вам не важко

Що за квітка я …  (Ромашка).

 

Прислів’я:

Як без вишні – не садок, так без маку – не вінок.

Деревій – символ нескореності українського духу.

Безсмертник – символ здоров’я.

Мальва – віра, надія, любов.

Любисток – символ дівочої відданості.

Підсумок заняття

No Comments »