Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Заклад дошкільної освіти №39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської обл.

28.03.2024р.Четвер.СНІДАНОК:Каша боярська(з пшона з родзинками)Какао.Банани . ОБІД:Суп селянський.Хліб.Голубці (із м'яса свинини та яловичини).Компот із яблук та свіжоморожених фруктів. . . .. ВЕЧЕРЯ:Шніцель рибний.Хліб.Каша пшенична в'язка.Огірок солоний.Буряк тушкований-молодші.Лимонний напій.

 

 Свята і розваги на воді

 

Свято – це поєднання в собі підсумкового та ігрового заняття. Тривалість свята може бути різною. Якщо свято проходить в одній групі, воно не повинно перевищувати 30 хв. – для старших дошкільників; 20 – 25 хв. – для молодших і середніх дошкільників. Коли у святі беруть участь всі діти садочка (молодша, середня, старша групи), то дитина не може зробити вправу у воді, вийти із басейну, відпочити і знову зайти в басейн.

Свято або розваги на воді можуть проводитись один-два рази на рік, бажано у другу половину дня. (Це зручніше для батьків, яких обов’язково треба запрошувати).

Теми святкових розваг можуть бути різноманітними. Наприклад, велике різнобарв’я казок можна використати як теми для майбутніх свят або розваг на воді.

Керує підготовкою до свят і розваг інструктор з плавання, який відповідає за матеріальну частину, розподіляє обов’язки і призначає серед вихователів тих, які готують окремі частини свята і окремі номери програми. Інструктор з плавання, методист, музичний керівник організовують і проводять навчальну роботу з плавання, готують виступи, підбирають необхідний інвентар, костюми, декорації, складають сценарій, формують журі і проводять свято.

Програма свята має відповідати плавальній підготовці дітей. Затверджує сценарій і відповідає за проведення свята вихователь-методист дошкільного закладу.

У дошкільному закладі однією з традиційних форм організації активного відпочинку дітей має стати проведення свят і розваг на воді. Участь у святах і розвагах допомагає дітям глибше усвідомити значення систематичних вправ у плаванні для досягнення бажаних результатів, формує їхній інтерес до регулярних занять плаванням.

Щомісяця слід проводити День Здоров’я, під час якого діти всіх вікових груп повинні брати участь у розвагах на воді. До них необхідно готуватися заздалегідь: ретельно підібрати цікаву, веселу естафету або гру, підготувати необхідні атрибути, а також призи, медалі всім учасникам. У розвагах діти обов’язково показують уміння та навички, якими вони оволоділи за минулий місяць.

Тематика розваг дуже різноманітна: «Плавай з нами, плавай як ми», «Блакитні доріжки», «В акваріумі» тощо. Під час дозвілля слід проводити різні веселі ігри, естафети,  атракціони. Наприкінці навчального року можна проводити свято в старшій групі «Посвячення в плавці». Крім вихователів і вихованців на ньому можуть бути присутні і батьки дітей. Діти мають можливість продемонструвати свої вміння з плавання, пропливти відстань 10 метрів будь-яким способом. Хто навчиться плавати, отримує «Посвідчення плавця». Також необхідно організувати змагання найкращих плавців. Діти отримують медалі та грамоти.

Цікаво у дошкільному закладі повинно проходити свято Нептуна, яке також стало традиційни. У ньому беруть активну участь усі педагоги закладу. Готуємо сценарій свята, костюми, оформлюємо басейн, організовуємо музичний супровід. І діти, і дорослі стають активними учасниками театралізованого дійства, в якому естафети, ігри та змагання спрямовані насамперед на створення у дітей радісного, піднесеного настрою, отримання ними задоволення від рухової діяльності у водному середовищі.

Вправи та ігри на воді

 

         «Водичко, водичко, умий моє личко»

(для виконання потрібен тазик або ванна з водою)

Вихователь пропонує дитині зачерпнути водичку в долоні, послухати, як вона м`яко падає у тазик чи ванночку. Потім малюк набирає воду у лійку, спостерігає, як вона ллється, слухає її дзюркотіння. Після цього під віршовий супровід виконує відповідні дії.

Водичко, водичко,

Умий моє личко,

Щоб очки горіли,

Щоб щічки червоніли.

 

Водичко, водичко!

Умий Олі личко,

Рожеве та біле,

Як яблуко спіле.

Хлюп, хлюп, водиченько!

Г. Демченко

 

Хлюп, хлюп на личенько.

І на ручки, і на ніжки

Хлюп, хлюп, хлюп.

Г. Бойко

Підготовчі вправи.

 

         «Повітря в груди набери і замри».

Дорослий голосно лічить :» Один, два, три». На рахунок «три» дитина робить глибокий вдих і затримує дихання наскільки зможе, а вихователь вмикає секундомір. Старшим дітям можна запропонувати, затримавши дихання, полічити подумки до 7-8.

 

         «Роздивимося підводний світ».

Дитина  заплющує очі та опускає обличчя у тазик чи ванну з водою. Після кількаразового повторення цієї вправи дорослий пропонує розплющити очі у воді. Щоб зацікавити малюка, на дно можна покласти іграшки, камінчики, черепашки, різнокольорові намистинки. Варто давати дитині  завдання: полічити іграшки, намистинки певного кольору; уявити себе рибкою, а потім розповісти про своє життя тощо.

 

         «Бульбашки».

Малюк опускає обличчя у воду і робить спокійний плавний видих, спостерігає за бульбашками, які утворюються. Міркує, на що це схоже.

 

         «Крокодил».

Ця вправа виконується у ванні і допомагає навчити дитину лежати на воді. Дорослий заохочує малюка уявити себе крокодилом – лягти животиком на воду, опертися на руки, ноги витягнути так, щоб вони не торкалися дна. Завдання можна ускладнювати – пропонувати  занурити обличчя у воду і, видихаючи, робити бульбашки, піднімати по черзі праву і ліву руку, «пройтися» руками по дну.

Ігри та вправи у басейні.

Починати виконувати вправи дітям варто на глибині нижче колін, поступово збільшуючи рівень води до стегон, пояса, грудей.

 

         «Зробимо дощик».

Діти зачерпують воду обома руками, піднімають їх догори, ллючи воду на себе.

 

         «Веселі бризки».

Діти стають у коло і , зачерпуючи воду долоньками, бризкають одне на одного, намагаючись не відвертатися.

 

         «Сонечко та дощик».

Під спокійний музичний супровід діти йдуть по периметру басейну, поки «світить сонечко». Коли музика змінюється на бадьору, а вихователь голосно промовляє :»Дощик!»,   діти починають бризкати водою одне на одного.

 

         «Моторчик».

Дитина бере обома руками порожню закриту пластикову пляшку, лягає животом на воду, руки випрямляє і витягує вперед, швидко перебирає ногами, роблячи «моторчик».

 

         «Під прицілом».

Дорослий ллє воду зі шланга, а діти ховаються від струменя, занурюючись у воду.

 

         «Дельфіни у цирку».

Дорослий тримає обруч під водою перпендикулярно до її поверхні, а діти пропливають крізь нього, витягнувши руки вперед, намагаючись не торкатися  до обруча ні руками, ні ногами.

 

         «Магазин».

На одному бортику басейну лежать іграшки –«товари» .  На  протилежному – камінці — «монетки». Діти по черзі беруть по одній «монетці», пливуть до «магазину», де купують одну іграшку, залишаючи там «монетку», повертаються «додому». «Куплену»  іграшку залишають на бортику, знову беруть «монетку», пливуть до «магазину» і т.д. Можна запропонувати дітям  поділитися на команди і влаштувати змагання: хто швидше купить усі іграшки.

 

         «Складаємо слова».

(для дітей 5-6 року життя)

У воду кидають пластмасові літери, з яких дитина складає слова, запропоновані дорослим, наприклад : коти, риби, раки, краб, море тощо. Слова з літер діти складають на поверхні бортика (якщо він не високий) або на поверхні води.

Ускладнити вправу можна використавши літери, які тонуть : щоб дістати їх з дна басейну, треба вміти пірнати. Цю вправу можна провести як гру, поділивши дітей на команди.

 

         «Іграшки великі і маленькі».

У басейні біля одного бортика плавають великі і маленькі іграшки ( жабки, рибки, кораблики тощо). Діти стоять біля протилежного бортика, на якому знаходяться тазики. За сигналом інструктора :»Знайти маленькі (великі) іграшки! « діти біжать або пливуть до бортика, беруть іграшки відповідного розміру і складають їх у тазик. Разом  з інструктором перевіряють, чи всі іграшки потрібного розміру. Важливо, щоб іграшок кожного розміру було не менше, ніж дітей.

 

         «Рятувальний круг».

Дитина кладе перед собою надувний круг, робить глибокий вдих, опускається під воду і намагається встати так, щоб просунути в круг голову, плечі.

 

         «Пливи, іграшко».

Діти дмухають на пінопластові або гумові іграшки, вирізані із зіпсованих надувних кругів, спрямовуючи їхній рух відповідно до завдання: прямо, по колу, зигзагом і т.д.  Дібравши іграшки однакові за розміром та матеріалом, можна влаштувати змагання. Перемагає той, чия іграшка допливе до цілі.

 

         «Дружнє коло».

Діти стоять по пояс у воді і тримаються за руки, утворивши коло. За сигналом дорослого присідають, занурюючись у воду з розплющеними очима. На дні лежать різнокольорові намистинки (камінці). Коли діти встають, вихователь запитує, яких намистин більше. Перед зануренням пропонує полічити намистини, а потім перевіряє, хто скільки  налічив. Вправа повторюється 3-4 рази.

 

         «Крабики».

Для проведення цієї гри рівень води у басейні має сягати колін дітей. Дорослий пропонує малюкам уявити себе морськими крабиками: сісти на дно, зігнувши ноги в колінах, опертися руками ззаду і пройтися вперед чи назад, перебираючи ногами і руками. Можна влаштувати змагання «Хто швидше дійде до бортика». Ускладненням буде, якщо на живіт дитини покласти круглий морський камінчик або інший предмет, а малюк, йдучи, має намагатися не впустити «вантаж» у воду.

 

         «Насоси».

Діти стоять по парах, одне навпроти одного, тримаються за руки. За сигналом дорослого вони починають присідати, занурюючись у воду з головою і видихаючи повітря. Вправа виконується 1,5-2 хвилини.

Якщо проводити ці ігри-вправи систематично та послідовно, то малюки отримають не лише добру фізичну підготовку, а й безліч позитивних емоцій.

 

    Ігри та вправи на воді

Підготовчі вправи

Спочатку діти входять у басейн разом з дорослим, потім — без нього. Ознайомлення з опірними власти­востями води: ходьба, біг у воді (парами чи групою), виконання різних рухів руками.

 

  1. Вправа «Невід».

Діти ходять у воді групою, взявшись за руки.

  1. Вправа «Парус».

Діти ходять по дну басейну навшпиньках.

  1. Вправа «Задній хід».

Малята ходять у воді спиною вперед, допомагаючи собі руками (відгрібаючи воду ззаду вперед).

  1. Вправа «Човник з веслами».

Кожна дитина — «гребець у човнику». Діти ходять у воді в різних напрямках, імітуючи рухи гребців.

  1. Вправа «Море хвилюється».

Діти шикуються у воді в колону. На сигнал виховате­ля вони розбігаються, виконуючи довільні рухи (зану­рюються у воду, гребуть, обертаються навколо себе). Знову почувши сигнал вихователя, малята швидко ста­ють на свої місця в колоні.

  1. Вправа «Каруселі».

Діти стають у коло. На сигнал вихователя «карусель» починає рухатися: діти ідуть по колу, кожний по-своє­му— підстрибуючи, розхитуючись уперед-назад, з боку в бік, гребучи від себе тощо.

  1. Вправа «Набери води».

На сигнал вихователя діти зачерпують долонями воду й високо піднімають руки, намагаючись не розхлюпува­ти воду. Вихователь підходить до кожного, перевіряю­чи, чи є в долоньках вода.

  1. Вправа «Футболісти».

Діти ідуть колоною або по колу і, розбризкуючи но­гами воду, імітують удари по м’ячу.

  1. Вправа «Дожени мене».

Вихователь обирає пару дітей, які мають наздоганяти одне одного. Потім призначається інша пара.

  1. Вправа «Горобчики у воді».

Глибина води в басейні — по коліна. Діти стрибають уперед на обох ногах, намагаючись вистрибнути з води.

  1. Вправа «Чаплі».

Глибина води в басейні — по коліна. Діти ходять, ви­соко піднімаючи ноги, намагаючись переставляти їх над поверхнею води

  1. Вправа «Жабки».

Глибина води — по коліна. Діти глибоко присідають. Потім, розпрямляючи ноги, роблять стрибок уперед на руки і лягають на воду, після чого підтягують під себе ноги.

  1. Вправа «Крокодили».

Виконується на невеликій глибині. Спираючись рука­ми на дно басейну, діти просуваються вперед. Ноги прямі, витягнуті назад.

  1. Вправа «Раки».

Діти стають у ту саму позу, що й у попередній вправі, але рухаються назад.

  1. Вправа «Коники».

Діти бавляться у воді, хто як хоче, але обов’язково висо­ко піднімаючи коліна. Глибина води в басейні — по коліна

  1. Вправа «Рибки».

Діти – «рибки» бавляться у воді: бігають вперед-назад, бігають боком приставним кроком, стрибають на обох ногах, кружляють у парах тощо. На сигнал вихователя вони ховаються — присідають або «падають» на руки на поверхню води.

  1. Вправа «Пінгвіни».

Діти імітують рухи пінгвінів: ідуть, розхитуючись вліво-вправо, притискаючи руки до тулуба.

  1. Вправа «Дельфіни».

Діти присідають і з цього положення намагаються яко­мога вище вистрибнути над поверхнею води. Вихова­тель визначає, який «дельфін» стрибнув найвище.

 

         Вправи із зануренням у воду.

  1. Діти миють руки, обличчя, ллють воду на груди, спи­ну. Потім присідають, занурюючись у воду по шию, підборіддя, ніс, очі, занурюючи у воду все обличчя.
  2. Присідають і занурюються у воду з головою.
  3. Вчаться видихати повітря з різною інтенсивністю. Потім роблять те саме, опустивши обличчя у воду.
  4. Занурюються у воду до рівня очей, роблячи видих.

 

         Вправи та ігри для старших дошкільнят.

  1. Діти занурюються у воду з головою, роблять видих
  2. Занурюються з головою й розплющують у воді очі
  3. Ковзають по дну басейну.
No Comments »