Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Заклад дошкільної освіти №39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської обл.

29.03.2024р.П'ятниця.СНІДАНОК:Каша молочна рисова.Какао . ОБІД:Борщ український із сметаною.Хліб.Мафіни (з курячим філе) з овочами та твердим сиром.Каша гречана.Салат з солоних огірків та томатів.Морква тушкована-молодші.Компот із яблук та свіжоморожених фруктів. . . .. ВЕЧЕРЯ:Вареники українські(з кисломолочним сиром)Соус сметанний(на молоці)Чай(трав'яний).

Конспект заняття з валеології

для дітей середньої групи

 

Тема «Квітка здоров’я».

Завдання: виховувати в дітей свідомість того, що людина частина природи, встановлювати гармонійні взаємини з природою; показати дітям розмаїття і складність навколишнього світу, що сприймається на слух, око, смак; закріпити знання про орган слуху, зору, нюху; сприяти профілактиці й усуненню шкідливих звичок; формувати знання про збереження органів чуття; вчити дітей розуміти, що людина хворіє тоді, коли не береже своє здоров’я. Продовжувати формувати у дітей культурно-гігієнічні навички як важливий засіб зміцнення фізичного здоров’я. Розвивати емоційну сферу у малят. Створювати умови для позитивних емоцій дитини, гармонійного розвитку. Формувати здорові взаємини у колективі, виховувати почуття взаємодопомоги, дружби; розвивати мислення, мовлення, пам’ять, увагу.

Обладнання

Демонстраційне: скриня, лист, квітка Здоров’я, конверти із завданнями та пелюстками (5 шт.), тарілка 1 (скибки яблука, лимона, банана, цибулі), тарілка 2 (цукор, сіль); склянка з водою, папір, дзвіночок; хустка. Вірші, загадки, музичний супровід.

Роздатковий: картки із сюжетами, кольорові олівці, подарунки (квіточки здоров’я).

Хід заняття

Вихователь пропонує дітям стати в коло і привітатися один з одним.

Психогімнастика. Передай вітання по колу(діти торкаються один одного за руки і з посмішкою вітаються: «Привіт»).

Вихователь. Ось і моя посмішка з вітанням повернулася до мене. До нас на заняття сьогодні завітали гості, давайте привітаємося з ними. Діти, а хто сьогодні першим прийшов в дитячий садочок? (Діти пригадують). Все таки, першою прийшла я. І знаєте, що я побачила біля дверей групи? Ось цю скриню. Цікаво хто її залишив? Давайте заглянемо що в ній в середині. Може її треба комусь повернути. (Під казкову музику відчиняється скриня і вихователь дістає квітку. Педагог розглядає квітку разом з дітьми.

Вихователь. Якась та квітка дивна. Квіти завжди гарні бувають, яскраві. Цікаво,чому вона така, як ви гадаєте? Давайте заглянемо в скриню, можливо там є якесь пояснення. (Вихователь дістає лист).

Знайшла ще щось. Здається, це лист. Давайте я його зачитаю. «Добрий день, любі малята! Звертається до вас лікар Айболить. В країні Мультляндії сталося лихо: злий чаклун зачаклував всіх казкових героїв. Мої спроби допомогти їм марні. Їм допоможе лише квітка Здоров’я. Злий чаклун перетворив її яскраві пелюстки на сірі. Розчаклувати цю квітку зможете тільки ви. І лише тоді, коли на квітці Здоров’я з’являться кольорові пелюстки, всі чари злого Чаклуна зникнуть. І в країні Мультляндії знову запанує радість, щастя та здоров’я. Сподіваюсь на вашу допомогу, ваш друг лікар Айболить».

Вихователь. Ось тепер ми з вами дізналися, чому ця квітка така дивна. Ну що ж, діти, допоможемо нашим казковим героям, врятуємо їх від злого чаклуна? В скрині є конверти, в яких сховані кольорові пелюстки. А дістати ми їх зможемо лише тоді, коли виконаємо завдання, які вказані на конвертах.

Пелюстка №1.

«Два брати, обидва Кіндрати.

Через гірку живуть, один одного не бачать?» (Очі).

Вихователь. Правильно, діти – це очі. Для чого нам потрібні очі?

Дидактична вправа «Що ти бачиш із закритими очима?»

Вихователь пропонує дітям заплющити очі і відгадати, що вона робить. Бере книгу, відкриває її. (Чи можна щось бачити із заплющеними очима?). У кожного з нас різні очі за кольором, формою.

Дидактична вправа «Якого кольору очі у твого товариша?»

Вихователь пропонує подивитися в очі один одному, і визначити їх колір.

Ось бачите колір очей у нас різний. Крім того, що за допомогою очей ми можемо бачити, ми ще можемо передавати свій настрій. У народі кажуть: «Очі – дзеркало душі».

Дидактична вправа «Покажи емоцію»

Вихователь пропонує за допомогою очей показати: радість, сум, подив, злість. Покажіть, будь-ласка, який у вас зараз настрій?

Вихователь. Ось бачите, дивлячись на ваші очі, я відразу можу визначити ваш настрій, і відповідно реагувати. Мені приємно, що у вас зараз радісний настрій. Діти, а чи є в очей помічники-захисники? (Брови, повіки, вії). Навіщо людям потрібні брови? (Щоб краплі води або поту не потрапляли до очей). А яка робота повік, вій? (Вони захищають очі від вітру, пилу, бруду і пошкоджень).

Дослід.

Вихователь. Поверніться лицем до товариша і плесніть в долоні у нього перед лицем. Що зробив товариш? Чому він зажмурив очі? (Повіки захистили очі). Отже, брови, вії, повіки є захисниками очей. Давайте пригадаємо правила збереження зору. Чого не можна робити:

1. Не можна брудними руками терти очі.

  1. Не можна гратися гострими предметами.

3. Не можна довго дивитися телевізор.

Вихователь. Давайте пригадаємо вірш про те, як треба доглядати за очима.

Щоб зір хороший мати,

Треба очі тренувати.

Подивитись вліво-вправо,

Вверх і вниз, а ще ласкаво

Усміхнутися гарненько

І закліпати швиденько.

Потім трішки відпочити –

Все спочатку повторити.

Вихователь. Так, дітки, для наших очей є спеціальні вправи, які зміцнюють зір.

(Діти виконують разом із вихователем вправи).

  1. В.П. – сидячи. Заплющити очі і порахувати до десяти.
  2. В.П. – сидячи. Швидко покліпати очима.
  3. В.П. – сидячи. Подивитися вверх – вниз, вправо – вліво.
  4. В.П.- сидячи. Подивитися на долоньку і вдаль.

Вихователь. Якщо дотримуватися цих правил та вправ, очі будуть здоровими.

Ми можемо дістати пелюстку і замінити нею сіру.

Пелюстка №2.

«Між двох вогників один горбочок?» (ніс).

Вихователь. Правильно, ніс. А для чого нам потрібен ніс? (Щоб дихати, нюхати). Чим правильно дихати? (Носом). Чому треба вдихати повітря носом? (В носі повітря зігрівається і очищається).

Дослід.

Вихователь пропонує дітям вдихнути повітря через ніс і видихнути на долоню. Що ви відчули? (Тепло). Чому? (В носі повітря зігрівається). Крім того що повітря в носі зігрівається, що з ним відбувається? (воно очищується). Що допомагає повітрю очищуватися? (Ворсинки).

Дидактична гра «Назви що це?»

Мета: закріпити вміння дітей впізнавати фрукти за запахом; розвивати спостережливість, увагу, відчуття.

На тарілці знаходяться скибки лимона, яблука, банана. Дитина із зав’язаними очима відгадує фрукти. Як дізналися, за допомогою чого?

Вихователь. Отже ніс нам потрібен для чого? (Щоб дихати і відчувати різні запахи).

Тепер ми можемо замінити ще одну пелюстку на квітці Здоров’я. Сонечко яскраво засвітило до нашого вікна, мабуть хоче з нами трішки відпочити.

Фізкультхвилинка

Встало вранці ясне сонце

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Будем разом присідати,

Сонечко розвеселяти.

Встали – сіли, встали – сіли,

Бачите як звеселіли.

Стало сонце танцювати,

Нас до танцю припрошати

Нумо разом, нумо всі

Потанцюєм від душі.

Вихователь. Ну ось, трішки відпочили, давайте далі до роботи, на нашу допомогу чекають наші друзі.

Пелюстка №3.

«Червоні двері в печері моїй,

Білі звірі сидять у дверей.

І м’ясо, і хліб – всю здобич мою

Я з радістю білим звірям віддаю».    (Рот, зуби).

Вихователь. Для чого нам служить рот? (Для того, щоб дихати, розмовляти, їсти). Що знаходиться в роті? (Язик, зуби).

Дослід.

На тарілочках знаходяться дві гірки з кристаликами. На вигляд вони однакові за кольором та формою. (Діти визначають на смак сіль та цукор). Що допомогло вам визначити що це? (Язик). Так, за допомогою язика ми відчуваємо смак. Для чого нам зуби? (Щоб їсти, кусати, жувати їжу). Які у нас зуби? (Білі, тверді, міцні, здорові). Як треба доглядати за зубами, щоб вони залишалися здоровими? (Чистити, не кусати тверді предмети). Чим чистимо зуби? (Зубною пастою та зубною щіткою). А якщо у нас немає зубної щітки? (Яблуком, морквою). Що корисно їсти для збереження зубів здоровими? (Моркву, яблука, капусту).

Вихователь. Давайте пригадаємо, як доглядають за своїми зубами звірі.

Кроленята – глянуть любо:

Об морквини чистять зуби,

І тому в них зубки цілі –

Гострі – гострі, білі – білі.

В мене щіточка зубна,

Подивіться: ось вона,

Зверху вниз і навпаки

Чищу зубки залюбки.

Вихователь. Я думаю, що якщо ви будете доглядати за своїми зубками, їсти корисні фрукти та овочі, то зубки у вас будуть білими, міцними та здоровими. Ось ми вже можемо замінити третю пелюсточку.

Пелюстка №4.

«Ми є два брати по боках голови,

Якби нас не було – людина не чула?»    (вуха)

Вихователь. Для чого нам потрібні вуха? (Щоб чути). Усе живе на землі має здатність слухати і чути, для того щоб жити, існувати.

Дидактична гра «Що почули?

Мета: продовжувати вчити прислухатися до різних звуків, вчити визначати предмети, дії за звуком, виховувати спостережливість, увагу. Вихователь пропонує дітям заплющити очі і назвати що вони почули ( вихователь наливає воду, мне папір, дзвонить дзвіночком).

Вихователь. Що ви почули? Що вам допомогло почути? А зараз я хочу перевірити як ви уважно вмієте слухати. Давайте пограємося в гру «Покажи, що я назвала».

Дидактична гра «Покажи що я назвала»

Мета: розвивати у дітей уважність, вміння слухати і діяти за вказівками, закріпити валеологічні знання.

Вихователь називає орган тіла, а діти його показують. Педагог називає один орган, а показує інший, діти повинні діяти за вказівкою.

Вихователь. Бачу, що слухати ви умієте уважно. Молодці. А що шкодить нашим вухам? (Надмірний шум, гострі предмети, сильний вітер). Що потрібно одягати у вітряну та холодну погоду? (Шапку). Давайте послухаємо вірш про зайця, який не слухав своєї мами.

Заболіло в зайця вухо:

Не хотів він маму слухать.

Зайчик шапки не носив,

Довгі вушка застудив.

Мама сина лікувала

В вушко ліки заливала.

Мазями розтерла спинку,

Дала чаю із малинки.

Вигріла гарненько вушко,

Вклала сина на подушку.

Заспівала колисанку,

– Спи, ріднесенький, до ранку.

Мама сина врятувала,

Лагідно поцілувала.

Не болить в маляти вухо,

Буде зайчик маму слухать.

Вихователь. Ось така пригода трапилася із зайчиком. Чому в нього захворіло вушко? А що треба робити, щоб мати здорові вуха нам розкаже…

Щоби ти чудово слухав,

Пильнувати треба вуха.

Коли холодно, чи вітер,

Треба шапочку надіти.

Вуха треба також мити

Кожен вечір, кожен ранок.

А щоб їх не застудити,

Витирати слід старанно.

Вихователь. Отже, як треба піклуватися про вуха:

– не можна слухати голосно музику,знаходитися в шумі.

– не можна гуляти у вітряну погоду без шапки.

– не можна, щоб у вухо потрапляли гострі та сторонні предмети.

Вихователь. Молодці, якщо ви так будете дбати про вуха до вони у вас будуть здоровими. Можемо замінити четверту пелюстку. У нас залишилася одна єдина пелюстка, а конвертів більше не має. Мені здається, що в скриньці ще щось було. Вихователь дістає картки із завданням.

Пелюстка №5.

Замінити останню пелюстку ми зможемо тільки тоді, коли ви визначите, що корисно для здоров’я, а що шкідливо. У кожного з вас є чотири ситуації, ви повинні визначити, що є корисним, а що шкідливим для здоров’я. Відповідно біля кожного сюжету є круг, його треба зафарбувати: якщо це шкідливо для здоров’я – червоним кольором, якщо корисно – зеленим.

Вихователь. Який сюжет був корисним для здоров’я? Який шкідливим? Чому? Молодці, тепер ви знаєте що є корисним для здоров’я, а що шкідливим. Ось ми можемо замінити останню, п’яту пелюстку. Подивіться,  якою гарною стала квітка Здоров’я.

(Стук у двері. Заходить лікар Айболить).

Лікар Айболить. Добрий день, любі друзі! Бачу, що ви справились із завданням злого чаклуна і квітка Здоров’я знову засяяла. Ви сьогодні зробили добру справу – допомогли своїм друзям, а разом з цим закріпили для себе, що здоров’я – це найбільше багатство. Ви вже знаєте, як треба про нього дбати. Бережіть своє здоров’я та здоров’я інших людей. А на знак подяки я подарую вам ось ці маленькі квіти Здоров’я, щоб ви про нього завжди пам’ятали. Діти отримують подарунки. Лікар Айболить бере квітку Здоров’я, дякує і йде щоб передати її друзям з країни Мультляндії.

No Comments »