Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Заклад дошкільної освіти №39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської обл.

19.04.2024р.П'ятниця.СНІДАНОК:Каша "Янтарна"(із пшона з яблуками).Чай . ОБІД:Суп картопляний заправлений сметаною.Хліб.Гуляш м'ясний.Макарони відварені.Капуста тушкована.Компот із свіжоморожених фруктів. . . .. ВЕЧЕРЯ:Рибні нагетси.Хліб.Картопляне пюре.Буряк шматочками.Лимонний напій.

Конспект заняття з навчання дітей основам безпеки життєдіяльності

для старшого дошкільного віку 

Стець Г.П., вихователя вищої категорії,

«вихователя-методиста» 

Тема «Сам вдома – 1».

Мета: навчити дітей правил поведінки вдома – коли один. Вчити дотримуватись обачної поведінки в побуті, безпечної поведінки серед предметів побуту (ріжучі, колючі предмети, миючі засоби, лікарські препарати); вибирати безпечне місце для ігор (небезпека відкритих вікон та балконів). Дати знання дітям про те, що потрібно робити, якщо хтось із по сторонніх намагається проникнути в житло. Формувати навички спілкування з незнайомими людьми за відсутності дорослих. Закріплювати знання, вміння та навички, сформовані переконання, які потрібні кожній людині для збереження життя та здоров’я. Закріпити в пам’яті номери телефонів екстрених служб «102», «103». Виховувати впевненість у поведінці, обачність,уважність та пильність.

Матеріал: таблиця «Обережно», картки із номерами «102», «103».

Хід заняття

Вихователь. Сьогодні я запрошую вас до «Школи правил». Ви добре знаєте, що у школі всі вчаться. І ми сьогодні навчимося правил безпечної поведінки, коли ви, можливо, опинитесь самі вдома. Скажіть, будь ласка, кому з вас вже доводилось коли-небудь залишатись самим вдома? Для того, щоб ваше перебування вдома було безпечним, ви повинні знати певні правила , які вам допоможуть у разі якоїсь незвичної небезпечної ситуації. Ці правила існують для того, щоб з вами не трапилось якогось лиха. А що ви розумієте під словом «небезпечна ситуація», «лихо»? (Це травмування когось, коли трапиться пожежа, чи хтось хоче когось викрасти, проникнути в чужий дім).

Давайте ми поговоримо про такі можливі ситуації в житті людей. Для цього я виготовила таку таблицю, яку ми зараз розглянемо і проаналізуємо. (Вивішується таблиця).

Звертаю увагу на те, що в центрі таблиці – будинок, бо про все, що ми будемо говорити відбувається вдома. А ще рука з піднятим вгору пальцем – цей жест завжди закликає до обережності. Отже, намальований піднятий палець означає «ОБЕРЕЖНО САМ УДОМА». Пропоную розглянути верхню ліву частину таблиці. Що тут зображено? (Вікно, балкон, відчинене вікно).

Діти, скажіть, будь ласка, де ви граєтесь вдома, з чим ви граєтесь вдома, чим ще крім ігор займаєтесь?

Як ви думаєте, чому на таблиці вказано «обережно, відчинене вікно»?

Дуже важливо вибрати правильне місце для гри і ви це добре знаєте. А тепер погляньте на малюнок, де зображені поросятка, які не знали цього і що з ними трапилось. Поросятка грались на балконі і одне одного штовхнуло через перила балкона. Поросятка в садок не ходять, мама їх не навчила як себе вести і де гратись. Давайте жестом вказівного пальця закличемо їх до обережності.

Отже, – перше правило: «Іноді гра не доводить до добра!»

(Звертаю увагу дітей на правий верхній блок).

Що тут зображено? (Різні речі: ніж, ножиці, голка, виделка, пральний порошок, миючі засоби, ліки, лікарські препарати, медичний термометр).

Ці предмети є в кожному домі. Для чого нам ці предмети?

Ці предмети повинні мати в домі своє місце. Як ви думаєте, де повинні зберігатися ліки? Миючі засоби? Чи можна цими предметами гратися?

Дидактична гра «Який це предмет?» Показую дітям картинку із зображенням предмету, а вони, якщо цей предмет небезпечний, показують піднятим вгору  вказівним пальцем.

(Звертаю увагу дітей на малюнок внизу плаката).

Що тут зображено? (Двері). Це зовнішні вхідні двері. Як ви думаєте, у чому небезпека вхідних дверей, коли ви залишились самі вдома? Ви всі знаєте, що більша частина людей – це хороші люди (члени родини, друзі, сусіди, знайомі). Але ви маєте знати, що трапляються і непорядні, погані люди, з якими потрібно бути дуже обережними. Хто це на вашу думку? Тому двері завжди треба зачиняти на ключ і перевіряти. Якщо дорослі наказали вам нікому не відчиняти – ви повинні виконувати це. Бо дорослі краще знають, що краще, безпечніше. Якщо хтось подзвонив чи постукав у двері, скористайтеся віконечком «глазком» на дверях, і якщо це незнайома вам людина – не відчиняйте. У такому разі не лякайтеся, а подзвоніть сусідам, батькам на роботу і повідомте, що хтось вламується до вас. Дуже добре, щоб такі номери телефонів були записані у вас в довіднику чи біля телефону.

Якщо ви почули, що хтось хоче відкрити двері ключем, і вам незнайома ця людина, треба не лякатися, а подзвонити в міліцію. Хто з вас знає телефон міліції? Так, номер телефону міліції «102» і якщо ви правильно зорієнтуєтесь в  такій ситуації, якщо будете діяти чітко і швидко, то нічого поганого не трапиться. Всі запам’ятайте телефон міліції «102». А телефонувати треба так: набрати номер «102», назвати себе, прізвище та ім’я, назвати свою домашню адресу, розповісти що трапилось. (Пропоную зателефонувати кільком дітям).

А куди ми зателефонуємо за номером «103»? У яких випадках потрібно викликати швидку допомогу?

Дидактична вправа «Куди ми зателефонували?» Показую дітям картку із номером «102», «103», а діти відповідають, в яку службу ми зателефонували.

Двері добре зачиняйте,

Ще й перевіряйте,

Якщо ви самі удома –

То запам’ятайте:

Правила поведінки –

Здоров’ю запорука

У здоров’ї наше щастя,

У хворобі – лихо.

Ви людину незнайому

В дім свій не пускайте!

Дорожчого від здоров’я нічого немає.

Хай дорослі й діти про це пам’ятають.

Хай здоров’я бережуть ввечері і вранці –

На роботі, в дитсадку й вдома наодинці.

Щоб не трапилось біди, Виконуй ці правила прості.

Здоров’я – основа усього на світі,

Здоровими бути бажають всі діти.

No Comments »