Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Заклад дошкільної освіти №39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської обл.

19.04.2024р.П'ятниця.СНІДАНОК:Каша "Янтарна"(із пшона з яблуками).Чай . ОБІД:Суп картопляний заправлений сметаною.Хліб.Гуляш м'ясний.Макарони відварені.Капуста тушкована.Компот із свіжоморожених фруктів. . . .. ВЕЧЕРЯ:Рибні нагетси.Хліб.Картопляне пюре.Буряк шматочками.Лимонний напій.

КОНСПЕКТ

заняття з ознайомлення з природою для дітей старшої групи.

«Повітря, його властивості та значення. Вітер»

 

Вихователь  Молнар Л.В.,

спеціаліст вищої категорії,

«вихователь-методист»

 

Програмовий зміст: Поглиблювати і розширювати знання дітей про властивості живої та неживої природи, розширювати уявлення дітей про об’єкти неживої природи, а саме повітря, його властивості ( невидиме прозоре, воно всюди, рухливе: коли рухається, утворюється вітер), значення повітря для усього живого – без повітря нема життя.

Виховувати спостережливість, допитливість, інтерес, та любов до природи.

Матеріал: Каченя – іграшка, повітряна кулька (2) .

На кожну дитину:

аркуш цупкого паперу,склянка з водою, трубочка ,шматок крейди,паперовий метелик, стрічка , або листочок на ниточці.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ:

Діти сидять на килимку, до них у гості приходить каченя з повітряною кулькою.

Вихователь: – Сьогодні ми поговоримо про природу.

Каченя: – А що таке природа?

Діти пояснюють ,що таке природа, називають об’єкти природи.

Каченя: – А будинок , це природа? – А машина?

Діти пояснюють чому – ні. Каченя пропонує погратися з кулькою . Діти перекидають кульку один одному , називаючи об’єкти природи. Вихователь: – А як поділяється природа?

Діти відповідають: жива, нежива.

Вихователь: – Що відноситься до живої природи?

– Все , що потребує живлення, що росте.

Вихователь пропонує гру « Живе – неживе » ( називає об’єкти живої та неживої природи, а діти сплеском в долоні визначають об’єкти живої природи);

Раптом кулька лопається.

Вихователь : – Що трапилось з кулькою? – Що було всередині кульки?

Не засмучуйтесь, у мене є ще кульки. Ось вони. Що потрібно , щоб кулька стала знову такою гарною, великою, круглою? ( Надути)


-Що потрапляє в кульку? – Звідки воно береться? – А в мене воно звідки?. Підвести до висновку , що повітря всюди, навколо нас , але ми його не бачимо, тому що? воно невидиме.

Вихователь: – А яке воно? – Живе чи неживе? – Чому?

Вихователь: – Хочете побачити, чи є у вас всередині повітря? ( діти сідають за столи).

Дослід з водою і трубочкою ( дують у воду):

– Що виходить з води?

Висновок вихователя: бульбашки – це повітря, яке було у нас в роті.

Вихователь: – Чи можна повітря зловити, взяти у руки?( діти переконуються).

Вихователь: – А я вам покажу як можна зловити повітря: (ловить кульком): – Що в кульку? – Яке воно?

Ми вже знаємо , що повітря навколо нас. А цікаво, чи є повітря у крейді?

Дослід: кидають крейду у воду і спостерігають за появою бульбашок.

Висновок: отже, повітря є всюди, навіть у крейді.

Вихователь: – Цікаво, що станеться, якщо повітря зникне? Давайте, спробуємо затамувати подих і не дихати. – Чи змогли б ми не дихати?

Висновок: Усім живим істотам , живій природі потрібне повітря.

Вихователь: – Хочете повітря відчути?

Дослід: діти беруть цупкий папір і махають перед обличчям.

Вихователь: – Коли повітря рухається, то утворюється вітер.Чим сильніше рухається повітря, тим сильніший вітер. Хто здогадається, як ми дізнаємось , сидячи в кімнаті, чи є надворі вітер? ( гойдаються дерева, кущі, рухаються хмари, та інше).

-А який буває вітер? ( влітку- теплий, взимку-холодний, слабкий, сильний).

Вихователь: – Пам’ятаєте, ми вчили про вітер віршик. Давайте всі прочитаємо його.( Діти читають напам’ять вірш).

Вихователь: – Ви так гарно прочитали вірш, що мені захотілося відкрити вікно і впустити вітерець до кімнати.

– А для чого ми відкриваємо вікна? – Для чого нам свіже, чисте повітря? – А чи знаєте, як потрібно правильно дихати? ( вдихати повітря носом, а видихати ротом).

Вихователь: – Так, давайте зараз: підемо на прогулянку, дихати свіжим, чистим повітрям, а помічник вихователя відкриє вікно і впустить свіже повітря до нас в групову кімнату.

 

Коментарі Вимкнено до Конспект заняття “Повітря.Його властивості та значення.Вітер”