Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Заклад дошкільної освіти №39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської обл.

П'ЯТНИЦЯ 16.08.19.СНІДАНОК: Суп молочний вівсяний, хліб з маслом, чай. 11.00 - сік фруктовий ОБІД: Розсольник зі сметаною, хліб, котлета - відбивна в клярі,картопляне пюре з маслом, огірок свіжий, компот ПОЛУДЕНОК: Молоко, хліб з повидлом ВЕЧЕРЯ: Макарони з маслом і твердим сиром, кавовий напій з молоком
image_pdfimage_print

презентація до заняття  Ознайомлення з творчістю Лесі Українки

Конспект комплексного заняття

\ознайомлення з довкіллям, малювання, художня література\

для дітей старшого дошкільного віку

                                          Вихователь Ситар Н. А

 

Тема:    Творчість Лесі Українки.

Мета :      

Познайомити дітей з творчістю Л.Українки, через вірші «На зеленому горбочку» , «Вишеньки». Формувати свідоме ставлення до авторського слова, вміння помічати особливості мовлення, виокремлювати образне мовлення та відтворювати його. Спонукати  запам’ятовувати назву та автора твору, викликати бажання дітей читати її вірші ,слухати уважно твір, відповідати на запитання. Виховувати любов до поезії, підтримувати інтерес до художньо-мовленнєвої діяльності.
Закріплювати вміння добирати вироби \з дерева\,які звучали в творах Л.Українки. Вчити самостійно тонувати виріб,добирати кольорову гаму, властиву виробу. Розвивати фантазію, творче мислення, уяву, креативність у підході до образотворення.

Матеріал :  презентація, книги Л.Українки, дерев’яні вироби, гуашеві фарби, пензлики, серветки, стакани для води.

Попередня робота : ознайомлення з грошовими купюрами \ тиждень економіки\

Хід заняття:

Привітання

–        Як називається наша країна?  \Україна.\

–        А люди ? \українці.\

Згадаймо віршик:

Ми всі діти українські,

український славний рід

дбаймо щоб про нас маленьких,

добра слава йшла  у світ.

–        А як заслужити цю славу. (добре навчатися, бути ввічливими, добрими, вихованими, потім старанно працювати).

–        Недавно на занятті ми розглядали купюри. Це були грошові купюри  різних країн.

–        А це купюри якої країни? Давайте розглянемо їх.

Слайд 3

–        Чи впізнаєте ви когось на цих купюрах.

–        Як ви гадаєте, чому саме цих людей український народ вирішив розмістити на грошових купюрах, не дивлячись на те,що їх давно вже немає серед нас. (Тому,що ці люди видатні українські письменники, вони зробили великий вклад в розвиток української культури.)

– А на цій хто ? \ Іван Франко\  Хто він такий ?  \ поет,письменник\.

Його портрет  люди надрукували на купюрі номіналом  20гр.

-Так, ось на цій купюрі хто ? / Т.Шевченко/  Ким він був? \ поетом, хто пригадає його вірш? \ «Тече вода з-під явора»,……

–        Звертаю увагу на купюру Л.Українки і пропоную більше дізнатися про відому поетесу.

Слайд 4

– Ось такою була Л.Українка, такою її пам’ятають у всьому світі. Зараз я трохи розповім про неї.

Л.Українка була розумною дівчинкою.

У 4 роки вона добре читала. Коли їй виповнилося 9 років дівчинка почала писати вірші. Леся дуже любила природу. Мала свій квітник і город ,який сама обробляла і доглядала. Тому і перші вірші були про природу України.

Слайд 5,6

Ії вірші дуже подобалися дітям і дорослим . Вона написала дуже багато віршів,поем, навіть казки писала.

Слайд 7 ,8,9

Назвати твори зі слайду.

– Сьогодні ми познайомимося з деякими віршами.

Слайд 10,11

Про мальовничу природу  України вона написала у своєму вірші «На зеленому горбочку.»

Запитання:

Діти сподобався вам вірш? Вірші Л.Українки дуже мелодійні ,описові.

Читаю другий раз

Бесіда:

  1. Якими словами починається вірш?
  2. Якими словами закінчується вірш?
  3. З ким порівнює хатинку Л.Українка?
  4. Хто звеселив у вірші хатинку?

–        Діти закрийте очі, я зачитаю ще раз, а ви скажіть ,кого ви уявили, коли я читала .

–        3 раз читаю.

Діти послухайте, я ще вам щось розкажу.

–        Коли Леся була маленькою, разом з батьками і сестрами посадили сад: молоденькі яблуньки, грушки, вишеньки.

–        Леся дуже любила милуватися вишнями,коли вони червоні, достиглі висіли на гілках. Мабуть згадкою про той сад про дитячі роки Леся написала вірш «Вишеньки» .

Слайд 12,13

Читаю вірш

У вірші ви зустріли таке слово вабить \ черешеньки ваблять очі діточкам маленьким»    Як можна сказати інакше.

Читаю 2 раз

Запитання

  1. Де поблискують черешеньки?
  2. Що роблять дівчатка й хлоп’ятка?
  3. До чого простягають рученята?
  4. Чому діти мало не плачуть?
  5. Про що діти запитують у вишеньки?

Чого ж бо ви так високо виросли на гіллі ?

  1. А як ви думаєте, якби вишеньки росли низько доспіли б вони чи ні? Чому?
  2. Вам подобається вірш? Що ви уявляєте коли слухаєте його?

Читаю 3 раз

–        А тепер я пропоную прочитати вірш за ролями.

–        Хтось із дітей буде звертатися до вишеньки-черешеньки:

«Ой вишеньки-черешеньки

Червонії,  спілі,

Чого ж бо ви так високо

Виросли на гіллі!»

–        А ми всі будемо вишеньками і будемо відповідати такими словами:

Ой того ми так високо

Виросли на гіллі –

Якби зросли низесенько

Чи то ж би доспіли ?

–        А давайте хто ще хоче повторити ?

–        Як вони називаються?…(діти відповідають).

–        Розгляньте свої  вироби із дерева і підніміть ті речі,  про які ви чули у віршах.

–        Інші вірші ми прочитаємо після заняття.

–        У вас є речі з інших віршиків: горобчик човник квіти…

–        А зараз я вам пропоную всі ці вироби розмалювати.  І   зробимо виставку в групі не тільки речей а й творів Л.Українки.

Висновок:

Чиї вірші ви сьогодні слухали ?  Як називаються ?

Мені дуже сподобалася як ви сьогодні працювали на занятті,відповідали на запитання. Пропоную вірші Л.Українки вивчити напам’ять протягом дня  та прочитати вдома батькам.

Коментарі Вимкнено до Конспект “Ознайомлення з творчістю Лесі Українки”