Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Заклад дошкільної освіти №39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської обл.

ПОНЕДІЛОК 26.10.20.СНІДАНОК: Суп молочний вівсяний, булка з маслом, кава з молоком ОБІД: Розсольник зі сметаною, хліб, біфштекс натуральний, картопляне пюре з маслом, томати мариновані, компот ПОЛУДЕНОК: Йогурт, булка з маком ВЕЧЕРЯ: Лапшевник з кисломолочного сиру, чай з лимоном

КОНСПЕКТ  ЗАНЯТТЯ

із ознайомлення дітей з довкіллям

для дітей старшого дошкільного віку

Тема: Пошуково –  дослідницька діяльність  з папером

                                                            вихователь Пуйко Г.І.

 Мета: закріпити знання про історію виникнення паперу, його властивості, розвивати інтерес до оточуючого світу, здатність ділитися досвідом з іншими людьми, виробляти вміння робити висновки в ході проведення кожного досліду; виконувати вміння економного використовувати папір, бо це наше спільне багатство.

Матеріал: різні види паперу, паперові квіти, смужки паперу, по дві склянки для кожної дитини, дрібні іграшки з різного матеріалу; склянка з водою, фломастери, йод, молоко.

Хід заняття:

Привітання .

На столі декілька предметів зроблених з паперу; (книжка, зошит, паперова упаковка)

– З чого це зроблено?

– Чи завжди був папір?

З початку древні Єгиптяни навчилися робити схожий матеріал на папір,  з розплющених стебел папіросу. Тому слово «Папір» походить від єгипетського слова «папірус». А згодом через  2  років тому Давньому Китаї навчилися робити папір з бамбуку та дубу( кори) шовковистого дерева. Паперову масу заливали водою, умішували в форму  та висушували, одержуючи  готовий аркуш грубого паперу.

      Отже папір – матеріал зі спресованих рослинних волокон. Його використовують для різних цілей: для писання, друкування книжок і газет, а також для упаковки, для формування інтер’єрів (шпалери, абажуру) паперові фільтри запобігають забрудненню двигуна; спеціальний папір використовують у промисловості для витирання рідини.

Але не тільки з рідини виробляють папір. Наприклад вищі сорти паперу для друкування банкнот (грошей) і важливих документів роблять з, бавовняного та з лляного ганчір’я. Такий папір виходить дуже гладенький і міцний.

Давайте згадаємо які властивості паперу (легкий, може бути різного кольору, форми, легко рветься, легко займається, мнеться, розмочується у воді.

Малятка про все це я вам розповідаю, ви це чули від інших дорослих. Але як каже китайське прислів’я

Скажи мені – і я забуду

Покажи мені і я запам’ятаю,

Дай спробувати  – і я зрозумію.

Тому, ми сьогодні уявляємо собі що ми в маленькій лабораторії  і всі ці властивості паперу будемо підтверджувати.

А щоб маленьким вченим не було нудно  я розповідатиму казку.

В одному пташиному  дворі жило маленьке каченя (Чомутик, Дізнайчик). Воно все вже обстежило у своєму дворі, все перевірило і йому дуже захотілося дізнатися, а що там за парканом, побачити щось нове, незнайоме. І ось одного разу вранці коли ще всі спали, сонечко тільки почало виходити, каченяті вдалося вийти за паркан. Перше, що воно побачило був ставок, в якому в якому було багато незнайомих квітів, які почали розкривати свої пелюстки. Поки каченя милується. Це –  були лілії їх красу ми з вами побачимо.

Дослід 1.

Діти опускають зроблені заздалегідь квіти  на воду. Чому квіти розкрили свої пелюстки? Відповідь дітей.

Висновок (Папір вбирає воду промокає стає важким поволі і пелюстки розкриваються)

Каченя побачило, що через ставок, можна перелетіти  не замочуючи лапок. Це був міст. Давайте й ми зробимо місток.

Дослід 2.

Поставимо дві склянки на них смужки паперу, а тепер покладіть кубик.(він падає)

А тепер поставте таку саму смужку, але складену «гармошкою» Чи падає кубик? (ні)              

Чому кубик не падає? (Відповідь дітей)

Висновок: (Папір був гладенький  і з нього, зробили  на ньому складки  ми зробили переходи і зміцнили смужки паперу).

Наш Дізнайчик ходив навколо ставка і побачив, що на поверхні його то з’являється, то зникають якісь маленькі істоти. Це були рибки, які  випливали на поверхню води то знову занурювалися у неї.

Дослід 3.

Давайте і ми в наш маленький ставок будемо опускати предмети зрізних матеріалів і паперові також. Що ми бачимо? Відповідь дітей .

Висновок: (Дерев’яні та залізні предмети тонуть, вони важкі за воду, а паперові легші і вода їх утримує на поверхні)

Аж раптом в небі з’являються чорні хмарки і закрили сонечко. Пішов теплий літній дощ, наше каченя заховалося  в очереті. Але дощик був  міцніший і швидко минув. А на небі появилися кольорові смужки. Це була (Веселка). Давайте попробуємо її відтворити.

Дослід 4.

Беремо смужку паперового рушника. Фламастером ставимо крапочки різного кольору і занурюємо її в склянку з водою ближче до склянки. Що ви бачите? (Відповідь дітей)(Водичка має веселку)

Висновок: вода піднімається по смужці вверх, бо колір вбирає воду)

Фізкультхвилинка

Після побаченого в каченяти  піднявся настрій і воно вирішило поплавати. Вода в ставку була чиста і Дізнайчик  побачив своє відображення в воді. Де ще можна побачити своє відображення? (У дзеркалі)

Малятка дуже давно, коли ще люди не винайшли скла, а основа дзеркала це – скло; вікна затягували папером жиром і  воском. А чому саме папером  ми зараз дізнаємось.

Дослід 5.

Беремо аркуш паперу, ховаємо руку, чи будь який предмет. Руку видно? (Ні) Просочуємо цей аркуш паперу олією.

Ставимо руку чи предмет. (Ми її бачимо) Чому? Відповідь дітей?

Висновок:В результаті  просочення паперу жиром, він втратив клір і став майже прозорим.

Поки наше каченя плаває покажемо нашим гостям «Життя і ріст дерев», які так необхідні для виготовлення паперу.

Вихователь говорить, а діти виконують певні рухи.

  1. Насіння дерев впали на землю.(Діти розслаблені лежать на підлозі
  2. Через рік несміливі паростки виходять із землі на зовні (діти обережно піднімають один пальчик)
  3. Через три роки молоді рослини досягають висоти 30 сантиметрів )діти піднімають голови, але руки вільно звисають в низ.
  4. Через 10 років дерево досягають висоти 3 метри (діти повністю піднімають голови, розправляють плечі)
  5. Через 30 років дерева досягають 9 метрів (діти встають, руки перпендикулярно до тулуба)
  6. Через 70 років верхівка дерева піднімається над землею  на 18 метрів (діти встають, руку піднімають в гору)

Прийшов лісоруб і за 20 хвилин бензопила спилює могутнє дерево (діти різко сідають і опускають голову на парту) Що залишається робити? (Висадити нові дерева). Ми хочемо звернутися до наших гостей, та всіх дорослих, щоб активніше взялися за організацію прийомних пунктів, де можна здати використаний папір (макулатуру) щоб зберегти наш ліс.

А наше каченятко зголодніло і повертається до мами, яка вже мабуть шукає його.

І наші маленькі участі закривають свою лабораторію до наступних  дослідів та експериментів.

Коментарі Вимкнено до Конспект заняття ” Дослідно-експериментальна робота з папером  для дітей старшого дошкільного віку”